Få igenom fader okänd
Vill inte ange vem som är pappan till mitt kommande barn en rad olika anledningar bland annat att inte pappan VILL och en del annat. Är det någon som fått igenom det och är det svårt??? Tacksam för svar
Vill inte ange vem som är pappan till mitt kommande barn en rad olika anledningar bland annat att inte pappan VILL och en del annat. Är det någon som fått igenom det och är det svårt??? Tacksam för svar
Nu har faktiskt mer än rätt i vad ni skriver och det har fått mig att tänka om. Det är ett liv det handlar om och eftersom killen ifrågan inte tänker ta något ansvar så är väl det minsta han kan göra betala underhållet som barnet har rätt till.
Oj vad lätt han kommer undan... Ja alltså ungen kommer att ställa frågor om sin pappa, farmor, farfar, kusiner och annan släkt. Var kom de ifrån? Var bodde de? Vad jobbar de med? Hur var de? Osv osv osv... När fråga nr.100 kommer är det inte längre lika lätt att svara "han ville inte betala underhåll"...
Varför är de flesta killar svin? Och kan man kalla någon för svin när han vägrar ta sitt ansvar?!!!!!
Det finns ett stort intresse för att hitta den riktiga pappan, staten vill gärna inte betala andras underhåll ( med rätt)
En fundering-. om du får igenom fader okänd och pappan ångrar sig om något år när hans situation ser helt annorlunda ut och han sett sin avkomma på stan som är en avbild av honom själv.... Tänk om han plötsligt vill vara juridisk förälder och börja umgås och berättar att hon hela tiden vetat vem som var pappa men hindrat socialens faderskapsutredning... Hur går det då för TS rent juridiskt?
Såg nu att du börjat tänka om - bra!
Tänk om sanningen kommer fram om 2-10-20 år och du blir skadeståndsskyldig. För att inte tala om barnet som har rätt att veta sitt ursprung. Lycka till!!!
Klokt beslut till slut! Apropå skadestånd så är ju vårdnadshavare numera solidariskt skadeståndsskyldiga med barnet (från 15 års ålder) vid viss brottslighet förövad av barnet. Nu ska vi ju inte tro att det går så illa för den här lille, men om så är det ju bra att ha den andre vårdnadshavaren att dela det ansvaret med. Fast du kanske kommer att ha ensam vårdnad?