• Svea83

Någons bebis som använt flygplans-sängarna?

Ska flyga med min 9 månaders från usa till Sverige och har beställt en liten säng åt honom på det långa planet.
    Någon som använt dem och hur har det gått? Har er lille sovit?
    Vi flyger precis när det är sovdags för honom... Men man måste väl ta upp dem vid turbulens eller är dem fastspända där i?
    Tack

• Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?
  • Bling1975

Får du verkligen ha den till en så gammal bebis? Har för mig att maxlängden var 65 cm när vi flög vilket var på håret för vår dotter på drygt 5 månader. Hon är nu 9 månader och 75 cm.

Men de kanske har större sängar på längre flygturer eller andra bolag.

Om jag inte missminner mig så hade de någon fastspänningsanordning men man får ändå bara använda dem så länge säkerhetsbältesskylten är släkt. Dvs inte vid start och landning eller turbulens.

Den fungerade i alla fall toppen för oss och skrutten sov mer än halva resan i den.

• Svea83

Vad skönt för er! Bokade med Lufthansa för deras sängar går upp till 13 kg och 83 cm tror jag det var! Min kille är 73 cm och väger runt 9 kg tror jag... Annars vet jag faktiskt inte vad jag skulle göra, jobbigt att hålla hela vägen och så hade han aldrig sovit

• vårskatt

Om ditt barn inte är för lång för sängen, så är den perfekt så länge barnet ligger still. Kanterna är väldigt låga. 
    Men jag har för mig att när vårt barn var 9 månader så var hon för stor för sängen. Men ni lär väl märka om så är fallet för er dotter.
      Och som någon annan skrev så får sängen bara användas när säkerhetsbältslampan är släckt. I start och landning får ni sitta med honom i knät.

• Palma

Vår 1,5 åring fick en babysäng av en snäll flygvärdinna på SAS. Fick absolut plats. Helt suveränt och han sov hela vägen till NY.

• älskarlivet81

Vår dotter fick en sådan till och från usa. Hon var 10 månader när vi åkte dit och 11 månader när vi åkte hem. Det var kanon, hon sov i princip hela flygresan. Fick dock inte ligga i den när det blev lite turbulens.

• Takex

Man måst alltid ha den igen knäppt när bebisen ligger i den. Min son var 3 veckor när vi flög Stockholm - Tokyo och vägrade ligga i den men låg korta stunder. Det är som två tygbitar som stängs med en dragkedja.

Min lillebror sov gott i den när han var 1.5 år ungefär och vi åkte till Grekland.

Den vi fick av SAS hade dock ingen madrass utan dom vek ihop en av filtarna men dom är så stickiga tycker jag, som tur är hade jag både filt och kräkfilt med som jag kunde bädda i med.

• Bling1975

Toppen att det finns större varianter på andra bolag! Kan vara bra att veta för kommande resor med vår lilla heffaklump. Vi hade med oss flera filtar och hennes egna lilla kudde så det gick att göra det mysigt.

• Svea83

Vet ni om man kan checka in ersättning och barnmatsburkar? I plast då...

Hade varit skönt att ta med vad han tycker om och vad man vet funkar...

• älskarlivet81

Ja det kan du, vi checkade in glasburkar också. Sen får du ju ha med dig sådant i handbagaget också.

Svea83 skrev 2013-01-03 17:19:23 följande:
    Vet ni om man kan checka in ersättning och barnmatsburkar? I plast då...

Hade varit skönt att ta med vad han tycker om och vad man vet funkar...

Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?