• Svea83

Någons bebis som använt flygplans-sängarna?

Ska flyga med min 9 månaders från usa till Sverige och har beställt en liten säng åt honom på det långa planet.
    Någon som använt dem och hur har det gått? Har er lille sovit?
    Vi flyger precis när det är sovdags för honom... Men man måste väl ta upp dem vid turbulens eller är dem fastspända där i?
    Tack

• Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?
  • Svea83
    vårskatt skrev 2013-01-04 02:46:22 följande:
    Jag reser mycket, och jag har aldrig varit med om att dem har tagit stickprover på välling jag haft med mig i resväskan.  Och jag tar med mig MYCKET välling.

Nu när jag ska resa igen tänkte jag ta med mig vällingpulver och vatten i handbagaget. Har alltid funkat.  Och om de mot förmodan skulle kräva att jag häller ut vattnet så finns det vatten inne på planet. 

Det är ju bra, beror säkert på vilken kontrollant man får :)

Har dem nånsin satt en gräns på hur mycket pulver du får ha med dig i handbagaget?
  • vårskatt

Ingen gräns.
    Ta med dig mer än vad du tror går åt. Man vet aldrig med de små liven :)

• Svea83
    vårskatt skrev 2013-01-04 05:48:10 följande:
    Ingen gräns.

Ta med dig mer än vad du tror går åt. Man vet aldrig med de små liven :)

Precis... F
  • Svea83

Nu skriver telefonen av sig själv :) skulle skriva att man får väl räkna med förseningar och tröstätande så bra att det inte finns nån gräns :)

• Snow Crash

Jag reste till USA, tror att deras tulltjänstemän är lite mer paranoida än här. Sen hade jag tagit bort kartongen till ersättningen, så det var bara anonyma foliepåsar med lite siffror på, förstår att de undrade vad det var i dem!

Vi hade också bassinet till knatten, han var 9 mån (och lång!) vid hemresan och fick gott och väl plats. Men se till att du får extra filtar att lägga i botten, ibland glömmer de det och då blir det fasligt obekvämt.

• Kodia
    vårskatt skrev 2013-01-04 02:46:22 följande:
    Jag reser mycket, och jag har aldrig varit med om att dem har tagit stickprover på välling jag haft med mig i resväskan.  Och jag tar med mig MYCKET välling.
    Nu när jag ska resa igen tänkte jag ta med mig vällingpulver och vatten i handbagaget. Har alltid funkat.  Och om de mot förmodan skulle kräva att jag häller ut vattnet så finns det vatten inne på planet. 

Du kan ta med en tom vattenflaska genom säkerhetskontrollen, och sedan fylla den på toan i avgångshallen!
  • vårskatt
    Kodia skrev 2013-01-04 23:39:19 följande:

Du kan ta med en tom vattenflaska genom säkerhetskontrollen, och sedan fylla den på toan i avgångshallen!
    Sant!  Nu bor jag utomlands så för mig måste jag ha med mig. Men absolut, om man åker från Sverige funkar det.
  • älskarlivet81

Det är inte många bolag där man får bälte till bebis. Och bilstol får du inte ha med.dig heller, möjligtvis om barnet har eget säte..

Svea83 skrev 2013-01-05 11:49:44 följande:
    Nu kanske jag är nojig men har läst en del artiklar om hur farligt det är att inte ha sitt spädbarn i bilstol på planet. Nu är man ju inte lugnare inför resan direkt... Dem säger att det är mycket svårt att hålla bebisen under turbulens... På Lufthansa får man tydligen inget baby bälte...

• Svea83
    älskarlivet81 skrev 2013-01-05 11:55:07 följande:
    Det är inte många bolag där man får bälte till bebis. Och bilstol får du inte ha med.dig heller, möjligtvis om barnet har eget säte..

Ja det var bara om man hade eget säte till barnet. Man kan också checka in en vid gaten...
  • älskarlivet81

Ja precis men checkar du in den,så hjälper den ju inte vid turbulens

Svea83 skrev 2013-01-05 12:11:11 följande:
    Ja det var bara om man hade eget säte till barnet. Man kan också checka in en vid gaten...

Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?