• Svea83

Någons bebis som använt flygplans-sängarna?

Ska flyga med min 9 månaders från usa till Sverige och har beställt en liten säng åt honom på det långa planet.
    Någon som använt dem och hur har det gått? Har er lille sovit?
    Vi flyger precis när det är sovdags för honom... Men man måste väl ta upp dem vid turbulens eller är dem fastspända där i?
    Tack

• Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?
  • Takex

Med SAS fick man ta med precis hur mycket välling/ersättning/bröstmjölk/mat till bebisen som behövdes :D

• Svea83

Okej det är jättebra! Vill ju inte behöva springa till affären direkt och leta ersättning som man inte vet något om...

• Dixie

Min son sov gott i en baby cot, men när det blev turbulens fick han inte ligga där utan jag var tvungen att ha honom i knät, och på vår flygresa var det mycket turbulens.

• Svea83

Ringde flygbolaget för att fråga om maten. Då sa dem att man får checka in barnmat men att dem kanske kollar det i tullen. Någon som varit med om att dem öppnat ersättningen tex? Verkar ju knäppt, då förstörs den ju...

• älskarlivet81
    Svea83 skrev 2013-01-03 20:04:08 följande:
    Ringde flygbolaget för att fråga om maten. Då sa dem att man får checka in barnmat men att dem kanske kollar det i tullen. Någon som varit med om att dem öppnat ersättningen tex? Verkar ju knäppt, då förstörs den ju...
    Nej det har jag inte varit med om, däremot fick vi smaka på vällingen och en barnmatsburk vi hade i handbagaget när vi gick genom säkerhetskontrollen
  • Dixie
    Svea83 skrev 2013-01-03 20:04:08 följande:

Välling tetra pak och barnmatsburkar i handbagaget har de öppnat för oss i säkerhetskontrollen (därför tar jag även med pulver också) - men i det incheckade bagaget kan du väl ta med ersättningspulver, känns ju onödigt att ta med "vatten" i bagaget!
  • Snow Crash

Jag hade med 4-5 tetror ersättning i handbagaget senast. Security ville öppna en av dem och ta prov, så den fick jag hälla över i nappflaskan sen.
    På vägen dit hade jag tetror i handbagaget och pulver packat i resväskan; de där metallpåsarna som NAN kommer i. Fick väskorna genomsökta och då hade de stuckit i påsarna med provnålar, så hela väskan var full av pulver!

• Svea83
    Snow Crash skrev 2013-01-04 01:35:31 följande:
    Jag hade med 4-5 tetror ersättning i handbagaget senast. Security ville öppna en av dem och ta prov, så den fick jag hälla över i nappflaskan sen.

På vägen dit hade jag tetror i handbagaget och pulver packat i resväskan; de där metallpåsarna som NAN kommer i. Fick väskorna genomsökta och då hade de stuckit i påsarna med provnålar, så hela väskan var full av pulver!

Men herregud, det är sånt jag är rädd för.... Hade tänkt ta med mig portionspåsar med pulver i handbagaget och sen pulver i resväskan.
  • vårskatt

Jag reser mycket, och jag har aldrig varit med om att dem har tagit stickprover på välling jag haft med mig i resväskan.  Och jag tar med mig MYCKET välling.
    Nu när jag ska resa igen tänkte jag ta med mig vällingpulver och vatten i handbagaget. Har alltid funkat.  Och om de mot förmodan skulle kräva att jag häller ut vattnet så finns det vatten inne på planet. 

Svar på tråden Någons bebis som använt flygplans-sängarna?