Inlägg från: Elin 885 |Visa alla inlägg
  • Elin 885

studenter är väl inte fattiga?

när jag bodde själv hade jag följade kostnader:
    hyra 4000kr
    andra räkningar 2000kr (comhem, gymkort, telefon, radiotjänst, ellos är det jag kommer på i skrivande stund)
    och så mat 2000kr då fick man lite över 8000kr
    som tur är så betalade min mamma min kurslitteratur, busskort, läkare och medicin för annars hade jag nog stått på bar backe.
    sen fick jag 1000kr i bostadsbidrag som jag tog sista terminen jag bodde själv, hatar att få bidrag.

• Elin 885
    Anonym skrev 2013-01-03 14:58:23 följande:
    alla studenter tar ju inte lånet. jag gör inte det. sen kostar ju maten, ofta blir det mycket fika och äta ute. kanske nån öl, drink på krogen.
    fika, ja ibland.
    äta ute. nej.
    krogen, ja en cola ibland
  • Elin 885
    Anonym skrev 2013-01-03 15:14:10 följande:

CSN är också ett bidrag på runt 2700 kr per månad!
    ja eftersom jag är student fortfarande så torde jag väl veta det? men jag gillar inte staliga bidrag, tycker att dem kan gå till de som inget har.
    nu är jag i alla fall inte berättigad till bostadsbnidrag ändå eftersom min man tjänar gräsligt mycket pengar.
    han skulle kunna försörja mig men jag vägrar.
    jag betalar halva studiemedlet dvs 4500kr till honom varje månad och får mat och husrum.
  • Elin 885
    Anonym (studenten) skrev 2013-01-03 15:16:47 följande:
    Ok, ja det är klart att folk har olika. Men ska man vara helt krass, så skulle man iaf kunna räkna av gymkortet och ellos om det varit "på liv och död". Mediciner etc är ju saker man inte kan göra avkall på, så det är ju en utgift jag har tur att slippa, om man säger så.

nej jag kan inte ta bort mitt gymkort eftersom mitt permenant skadade knä kräver att jag tränar, annars hamnar jag i rullstol.
    ja tyvärr så är det så krasst.
    ellos, jag köper kläder när jag behöver dvs när dem jag har är sönder och gjorde det som student med.
  • Elin 885