• bebissugennu

    Väntar barn i Jönköping?

    Hej!

    Plussade igår, så går allt som det ska så kommer det en liten i början av september-13.

    Någon mer i Jönköping som ska ha i sensommar?

    Hade varit kul att hålla kontakten.

  • Svar på tråden Väntar barn i Jönköping?
  • lillajag02

    Och ni är så välkomna! =o) Ta den tid nu behöver, förstår ju att det känns för tidigt så sett. 
    Sådan var jag lite grann också.

    Har ni berättat för någon utanför "den närmsta familjen"?
    Hur gamla är ni och vad gör ni på dagarna?

    Själv är jag 22 och väntar första =o)
    Jag pluggar på högskolan till lågstadielärare men får ta uppehåll i ett år.  

  • hannapanna84
    lillajag02 skrev 2013-01-07 07:17:17 följande:
    Och ni är så välkomna! =o) Ta den tid nu behöver, förstår ju att det känns för tidigt så sett. 
    Sådan var jag lite grann också.

    Har ni berättat för någon utanför "den närmsta familjen"?
    Hur gamla är ni och vad gör ni på dagarna?

    Själv är jag 22 och väntar första =o)
    Jag pluggar på högskolan till lågstadielärare men får ta uppehåll i ett år.  

    Vi har inte berättat för någon än men jag tror att vissa har sina aningar...
    Detta blir vårt 2a barn, inte direkt planerat men ändå välkommet.
    För tillfället är jag arbetslös efter att ha blivit uppsagd pga arbetsbrist, nu lär ju inte jobbchanserna öka framöver precis...   
  • bebissugennu
    lillajag02 skrev 2013-01-07 07:17:17 följande:
    Och ni är så välkomna! =o) Ta den tid nu behöver, förstår ju att det känns för tidigt så sett. 
    Sådan var jag lite grann också.

    Har ni berättat för någon utanför "den närmsta familjen"?
    Hur gamla är ni och vad gör ni på dagarna?

    Själv är jag 22 och väntar första =o)
    Jag pluggar på högskolan till lågstadielärare men får ta uppehåll i ett år.  
    Jag är 27, mitt första. Är själv om detta. Har inte hittat "den rätte" mannen än, å ville inte vänta längre på att skaffa barn. Så jag valde insemination i DK. Jag jobbar på dagarna, å sen händer det inte så mkt mer :)

    Har berättat för de närmaste å några kompisar redan. De visste ju om att jag försökte, så sen har de frågat hur det gick. Men har inte berättat för fler än de som redan visste om försöken.

    När ska du ha bäbis?

     
  • hannapanna84
    lillajag02 skrev 2013-01-07 16:29:24 följande:
    Drygt med en sådan "sits".. Hoppas det löser sig! :)

    Jaaa verkligen!
     Men jag kan lika gärna skaffa min andra nu så kan jag sattsa helhjärtat på jobb eller studier sen. för som det känns nu vill jag endast ha 2.
     
     När ska du ha?
        
  • lillajag02
    bebissugennu skrev 2013-01-07 18:49:24 följande:
    Jag är 27, mitt första. Är själv om detta. Har inte hittat "den rätte" mannen än, å ville inte vänta längre på att skaffa barn. Så jag valde insemination i DK. Jag jobbar på dagarna, å sen händer det inte så mkt mer :)

    Har berättat för de närmaste å några kompisar redan. De visste ju om att jag försökte, så sen har de frågat hur det gick. Men har inte berättat för fler än de som redan visste om försöken.

    När ska du ha bäbis?

     
    hannapanna84 skrev 2013-01-07 22:03:22 följande:

    Jaaa verkligen!
     Men jag kan lika gärna skaffa min andra nu så kan jag sattsa helhjärtat på jobb eller studier sen. för som det känns nu vill jag endast ha 2.
     
     När ska du ha?
        
     Eftersom ni ställde samma fråga så.. får ni svaret i samma inlägg
    12 april är det beräknat att bebis ska titta ut, enligt RUL. Men det känns snarare som att det kommer att stämma mer överens med mens-beräkningen (som är den 4 april). Så lite spännande och se när det egentligen blir.  

  • hannapanna84
    lillajag02 skrev 2013-01-13 10:30:26 följande:
     Eftersom ni ställde samma fråga så.. får ni svaret i samma inlägg
    12 april är det beräknat att bebis ska titta ut, enligt RUL. Men det känns snarare som att det kommer att stämma mer överens med mens-beräkningen (som är den 4 april). Så lite spännande och se när det egentligen blir.  


    Åh va spännande =)  
  • lillajag02
    hannapanna84 skrev 2013-01-14 21:09:28 följande:

    Åh va spännande =)  
    Den 24 januari ska jag tillbaka till MVC för att kolla upp tillväxten på bebisen, så eventuellt få reda på könet då. 
  • bebissugennu
    hannapanna84 skrev 2013-01-05 21:39:04 följande:
    Är från Jönköpings trakten med.
    Vi har precis plussat =)
    Hej Hannapanna84

    När har du BF?
    Jag var på hälsosamtal igår. Är i v 7 (6+3 idag). Ska ringa i morgon och boka in ultraljud i v 12, så blir om 5 veckor. Vill bara att tiden ska gå fort dessa veckor :)
    Inskrivning om 3 veckor. Hoppas så på att få lyssna på det lilla <3 då :)

    Bor du i Jönköping? 
  • hannapanna84
    bebissugennu skrev 2013-01-15 21:06:58 följande:
    Hej Hannapanna84

    När har du BF?
    Jag var på hälsosamtal igår. Är i v 7 (6+3 idag). Ska ringa i morgon och boka in ultraljud i v 12, så blir om 5 veckor. Vill bara att tiden ska gå fort dessa veckor :)
    Inskrivning om 3 veckor. Hoppas så på att få lyssna på det lilla <3 då :)

    Bor du i Jönköping? 

    Va roligt det är inte många dagars skillnad på oss är idag 19/1  7+0 =)

    Yes jag är från Jkpg eller ja strax utanför.

    Är det ditt första barn?
    Jag ska till bm först i februari.
    Måstre nog erkänna att jag önskar att tiden gick liite fortare, bara liiiite iaf =)     
Svar på tråden Väntar barn i Jönköping?