Carroangelmom skrev 2013-01-11 00:39:36 följande:
Jag var på en vanlig förlossning men fick rummet som var närmast utgången så behövde inte se några bebisar.. hörde bara en kvinna som skrek i ett dygn..! Jag fick också öronproppar ifall det skulle bli för jobbigt med att höra bebisar. Men jag hade tur.. och det var skönt att jag fick rummet precis vid utgången så jag slapp gå igenom den långa korridoren..slapp se gravida kvinnor och bebisar.
LindaL82 skrev 2013-01-11 08:33:31 följande:
Jag låg också på förlossningen. Dock hade jag tur då det inte var några andra där utom nån enstaka familj. Men dom fanns långt i från vårat rum. Så vi hörde varken dom eller några bebisar .
Jag fick också tabletter mot mjölken. Hade tur även där för min mjölk hade inte kommit igång så jag märkte aldrig av den då jag fick tabletterna.
Usch blir så orolig nu när ni är flera som skriver det där om livmodern efter snitt. Trots att ingen sa nått sånt till mig. =/ Men skulle jag bli gravid denna månad så har det i alla fall gått 4 månader.
Skönt det åtminstone! Själv fick jag stanna några dagar på sjukhuset för jag var så dålig så jag fick ju äta i den gemensamma matsalen vid lunch osv (sköterskorna ville ha ut mig och gå så mycket som möjligt så jag fick inte äta på rummet även fast jag gick i korridorerna hela dagen). Där fick jag ju sitta medan dom andra mammorna hade sina vagnar och drog runt sina skatter i. Man såg riktigt hur dom undrade vad jag gjorde där när jag inte hade nåt barn typ
Sen upplevde jag att sköterskorna kom in i rummet så ofta att jag inte hann gråta ens utan dom var där och skulle joxa hela tiden och prata och en sköterska t o m frågade mig vad som hade hänt och varför typ och jag visste ju inget där och då!!! Jag önskar jag hade fått varit mer ifred för som det var så kom sorgen när jag äntligen fick komma hem igen.
Ang. livmodern så sa läkaren att en del blir gravida tidigare och att det brukar gå bra men det var inget dom rekommenderade. Så det går säkert bra, annars hade han väl sagt att jag absolut INTE fick bli gravid? Jag önskar jag hade försökt tidigare än efter 6 månader.