• Äldre 6 Jan 10:32
    1326 visningar
    1 svar
    1
    1326

    Vaken på nätterna....

    Har en 14 mån son som är vaken 3 timmar  varje natt, håller på å bli tokig!    
    Det har hållt på till och från i ca 2 månader och det blir bara värre och värre. Numera är det såhär varje natt! Varför är han vaken på natten? Han är inte ledsen eller så utan ligger bara och vänder och vrider på sig, sparkas, pillar mig i huvet osv. Tillslut när han väl somnar runt 5 tiden så sover vi till halv 9. 

    Jag ska snart börja jobba igen och känner mig väldigt stressad över att jag aldrig kommer få någon sömn. Jag har provat ligga på soffan så får pappan ta hand om han på natten, men oftast gråter han efter mig då + att är han vaken så kan jag ju såklart inte sova. 
    För övrigt så är han rätt så pigg och glad på dagarna, sover ca 2 tim mitt på dagen, äter ingenting på natten.
    Är det någon som känner igen sig eller kan ge mig lite tips på vad vi kan göra? och varför är det såhär... Tycker så synd om han som inte kan sova heller... 
    Han somnar vid 7 på kvällen, sover hyfsat bra i sin spjälsäng (får gå in ibland och ge han napp), sen när han vaknar på natten brukar jag lyfta över han till mig (pappan sover oftast på soffan eftersom han måste få sova när han jobbar) och det har inte varit några problem innan.
    Ska man införa nattmål? försöka få han att somna om i sin egen säng på natten? Vad ska man göra... 

     

Svar på tråden Vaken på nätterna....