Vad sårade er mest?
Mitt bästa tips till dig är att få insikt om varför det tog slut. Det hjälper tro mig.
Det är lätt att gräva ner sig i sorg och va deppig, men den finns alltid en anledning till att det tog slut.
Ofta är det flera saker som har spelat in och förstört förhållandet under en lång tid. Det finns ingen som går från pirr och rosa moln, till att över en natt inte känna något och sen lämna sin partner.

Det är inte heller alltid det uppenbara vi förts tror efter uppbrottet, som är det egentliga orsaken.
Får du insikt är det lättare att gå vidare, och ta med dig det in i nya relationer. Det är alltid båda parter som bidrar till att relationen tar slut..man spelar olika roller, det kan vara ens eget beteende som drar fram dom värsta sidorna i ens partner. Det är kanske inget man tänker på under förhållandet pågår..
Och vi tex otrohet (vid enskilt tillfälle) så är det absolut vanligaste orsaken att den otrogne har känslor kvar och det är därför de är kvar i relationen. Men saknar något, känner sig inte respekterad, älskad, uppsakttad av sin partner..mm
Jag tror detta är extremt viktigt att inse, för att man på bästa sätt ska kunna gå vidare. Se sina egna fel och brister.