Sluta skuldbelägg oss flaskmatare
Läst det här?
Rebecka Weidmo-Uvell skriver i Aftonbladet om att vården inte bör driva opinion i amningsfrågan:
www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/rebeccaweidmouvell/article16034601.ab
Läst det här?
Rebecka Weidmo-Uvell skriver i Aftonbladet om att vården inte bör driva opinion i amningsfrågan:
www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/rebeccaweidmouvell/article16034601.ab
Väl skrivet.
Jag sa till min barnmorska att jag inte ville amma. Hon frågade varför och jag svarade.
Hon förstog mig och uppmuntrade mig.
Det blev jag glad för, jag hade väntat mig annat. =)
Jag ville amma.
Men hade jag ammat hade min son svält
Ihjäl. Fanns ingen mat efter två veckor då han sugit fel.
Men finns det bra personal på bb så hjälper dom en att amma finns även personen i olika kommuner i Sverige som man kan komma hem till så får man hjälp. Dom är utbildade. Så det är ingen ursäkt för att man inte ska amma. Amma ska man bara göra. Inget att snacka om.
Jo det ska man. Jag tycker det ser hemskt ut med en flaska direkt i munnen när barnet föds. Riktig skam.
Mata inte trollet dvs älska livet
Sluta ta åt er alla ni som flaskmatar. Bry er inte om vad amningsfanatiker säger!
Jag har inte ens provat att amma och skäms inte för det, varför skulle jag? Jag kommer flaskmata nästa barn också och jag är en jättebra mamma. Det sitter ju inte i brösten hur bra man är som mamma.
Det viktiga är att man själv är lycklig med sitt val och det funkar för sin familj!
Jag har flaskat ett barn och ammat ett.
Så länge amning fungerar som det ska tycker jag det är självklart att amma. När det fungerar finns det ju ingen anledning att välja ersättning istället.