Sluta skuldbelägg oss flaskmatare
Läst det här?
Rebecka Weidmo-Uvell skriver i Aftonbladet om att vården inte bör driva opinion i amningsfrågan:
www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/rebeccaweidmouvell/article16034601.ab
Läst det här?
Rebecka Weidmo-Uvell skriver i Aftonbladet om att vården inte bör driva opinion i amningsfrågan:
www.aftonbladet.se/debatt/kronikorer/rebeccaweidmouvell/article16034601.ab
Avseende amningshysteri, eller vad man nu vill kalla det, så har jag upplevt den som långt mycket värre den gången jag hade en krånglande amning än den gången som jag självmant valde bort amningen, förmodligen pga mina egna känslor kring det.
Men det var inte direkt kul att få höra BB-sköterskan säga "Stackars dig som inte får det bästa" till mitt dygnsgamla, tuttvägrande barn när jag själv låg och grät över amningsstrulet, kan jag väl säga.
Ni som inte upplevt amningshets kan checka in ett dygn på Malmös bb. Där är heeeelt galet. Man får inte använda amningsnapp eller pumpa ut heller, utan det ska ammas på "rätt sätt". Tråkigt nog säger all personal olika så man blir helt förvirrad. Jag blev utskälld av en nattpersonal när jag följde en dagpersonals råd. Och två dagpersonal grälade om mängden ersättning till min bebis. Min amning i gång när jag kom hem för på bb gick vi ingen ro. Usch.
Stöd från vården kan man inte räkna med! Jag ville amma båda gångerna men det gick inte. Anknytningen blir inte sämre för att de inte suger på mina bröst, det är absurt att tro det.