• La Lola

samduschning

Tom Araya skrev 2013-01-09 16:44:32 följande:
    Du brister i förklaringar.
    Man kan bara förklara till en viss gräns.
    Når man inte fram då är det ingen mening att fortsätta.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-01-09 16:48:30 följande:
    Ni som pratar om de som är utsatta, personligen tror jag att de öppna duschutrymmena är en fördel då alla kan se vad som händer. Risken att råka illa ut var betydligt större på ett undangömt hörn av skolgården eller om någon lyckades få in en på en toalett t.ex. Den som vill utsätta någon hittar sätt och det värsta vågar man inte göra när tio eller femton personer till är närvarande, risken är för stor att någon reagerar.
    Jag var otroligt utsatt i duschen för där fanns inga vuxna.
  • La Lola
    La Lola skrev 2013-01-09 16:51:05 följande:
    Jag var otroligt utsatt i duschen för där fanns inga vuxna.
    Jag hade iofs säkert varit lika utsatt ändå men jag hade sluppit visa min kropp inför alla iallafall om det funnits något att gömma sig bakom.
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-01-09 16:58:23 följande:
    Då kanske lösningen skulle kunna ha varit att en vuxen varit på plats i ert fall? Det finns ju många vuxna på skolan, på samma sätt som man kan ha lärare i matsalen och på skolgården borde man kunna ha vuxna i omklädningsrummen i de fall behov finns. En vuxen är ett säkrare kort mot övergrepp än duschbås, det vågar jag nog lova.
    Näe de blundade så egentligen hade det inte gjort nån skillnad.
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-01-09 19:02:36 följande:
    Men man duschar ju med andra i badhus ?
    Vi tar det en gång till (jag tror att enbart jag har skrivit detta 5 gånger nu):
    Det är frivilligt att gå dit.
    De som tycker att det är jobbigt att duscha med andra undviker att gå dit.
  • La Lola
    giftfri skrev 2013-01-09 19:52:10 följande:
    Precis.., hela det här fjäskandet med allehanda minoriteter har helt gått överstyr å kostar oss alla skattebetalare miljarder å åter miljarder.
    Pengar som till största delaen har tagits från skola, omsorg, sjukvård å infrastruktur, eftersom det är de största utgiftsposterna.
    Idag ser vi konsekvenserna av det, en skola som knappt har styrfart, vård å omsorg som inte på långt när håller samma kvalité som för 30 år sen, en infrastruktur där inte ens tågen fungerar, å där vägstandarden är så usel att man måste stänga av 100-tals mil varje år!!  

Frivilligt att gå till badhuset alltså.
    duscha efter gympan tvingas många barn göra.
  • La Lola
    Anonym (Duschande) skrev 2013-01-09 22:12:46 följande:
    Jag blir jävligt less när jag läser detta. "gympa" är inget tillval, och ju mer åren går är det viktigare än nånsin att alla elever deltar, trots att det är tråkigt och jobbigt. Det är för allas bästa. Jag vill inte bekosta fler onödiga operationer för att ungarna är lata och "blyga". 

Det är något man går igenom för att bli vuxen. Hur skulle det vara första gången man ska ha sex om man "Inte vågar" visa sig naken.

Skärpning. Men jag ser ju också vilka pappskallar som postar i tråden. Selektiv abort för sådana som vill avskaffa "gympa" och duschning efteråt.

Suck. 
    Så många i tråden är det ju inte som vill avskaffa idrotten i skolan.
  • La Lola
    Anonym (Duschande) skrev 2013-01-09 22:12:46 följande:
    Det är något man går igenom för att bli vuxen. Hur skulle det vara första gången man ska ha sex om man "Inte vågar" visa sig naken.
    Jag förutsätter här att du alt 1; försöker skoja eller alt 2; försöker provocera av nån anledning.
  • La Lola
    Anonym (Duschande) skrev 2013-01-09 22:21:14 följande:
    Nej, för att visa hur fånig du är. 
    Jag? Den som framstår som fånig är ju du....
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-01-09 22:28:55 följande:
    Jag börjar undra ifall moderatorerna själva lägger ut trådar här. De så kallade troll trådarna som hela tiden får folk, inklusive mig själv så uppjagade och engagerade. För att göra sin sida intressant och levande? Det är kanske till och med de som gömmer sig bakom olika trollavatarer?
    Sin sida? FL är ju inte moderatorernas sida om det var det du menade?
Svar på tråden samduschning