Anonym (Draperi tack!) skrev 2013-01-09 19:11:45 följande:
Håller med!! Hur kan man vara så naiv/blåögd/blind/döv/världsfrånvänd att man inte har koll på vad som kan förekomma i ett duschrum på högstadiet?? Majoriteten härinne har ju negativa erfarenheter i bagaget. Jag orkade inte leta upp ditt inlägg men självklart fattar väl jag med att kostnaderna blir stora om man skall göra om varenda våtutrymme i varenda gymnastiksal i hela Sverige. Dock måste ju något göras med tanke på att elever uppenbarligen mår dåligt över duschtvånget!!
Instämmer med vad någon här skrev tidigare; duschutrymmen för vuxna har i princip ALLTID duschväggar eller liknande. Varför skall vi tvinga barn till att trängas 10 stycken i ett litet duschrum?! Känns ju som typ femtiotal.
Det förekommer mellanväggar i duschar även i simhallar och skolor och så ser det även ut på många arbetsplatser så skillnaden är inte stor.
Anonym (Draperi tack!) skrev 2013-01-09 19:11:45 följande:
Vad vinner man på att barnen "lär sig duscha tillsammans"? Gör det dem till friare och mer "naturliga" individer? Eh, nä, tror inte så. Jag tror inte heller att vi uppmuntrar till någon slags skam eller prydhet om vi ger våra barn liiite mer valfrihet när det gäller dusch efter gympan.
Där tror jag precis tvärt om.
De flesta klarar det de vant sig vid utan problem.