• Tom Araya

samduschning

Anonym skrev 2013-01-10 13:02:59 följande:
    Hos ungar i 10-15 års åldern? Hur ska man bygga upp detta självförtroende?
    På samma sätt som hos de som har tillräckligt självförtroende för att detta inte ska vara ett problem, hur tror du det fungerar dem?

Du kan inte se att bristande självförtroende kan orsaka en massa andra problem, inte minst i skolan, även med kläder på? Är din lösning då att hålla barnen hemma?
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2013-01-10 14:22:28 följande:

Nyårsfyrverkerier kanske?
    En eller annan onödig konstinstallation kanske?

Hur mycket lägger skola eller kommun på nyårsfyrverkerier?
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2013-01-10 14:30:06 följande:
    Vad är det för fel att gå hem svettig? Det är väl ingen sjukdom direkt och dessutom, hur mycket svettas folk egentligen?
    Ganska otrevligt faktiskt och inte alls bra under kalla vinterdagar. Jag skulle nog säga att de flesta som idrottar svettas rätt så ordentligt, om de inte gått omkring och slappat under hela träningspasset.
  • Tom Araya
    Anonym (förbannad) skrev 2013-01-10 14:31:20 följande:
    ska man jämföra sig med andra länders situationer så kan man ju jämföra vården. många gnäller att de äldre har det så dåligt, jämför det med ett fattigt land och vips så har våra äldre det femstjärnigt. sådär kan man inte hålla på liksom. det finns alltid ngt värre i kontrast till alla problem.
    Svensk äldrevård är knappast femstjärnig för vårdtagaren jämfört med andra länder där äldre tas om hand av sin familj men helt klart mer bekvämt för familjen.
  • Tom Araya
    La Lola skrev 2013-01-10 14:40:34 följande:
    Du tror att det är så enkelt?
    Jag har inte sagt att det är enkelt men att anpassa efter ett av många möjliga symtom är att förenkla "lösningen".
    Löser du grundproblemet så löser du många påföljande problem, inte bara ett av dem.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2013-01-10 14:45:27 följande:
    Tycker inte jag hört särskilt många tråna efter duschkabiner här, har du?

Skiljeväggar duger gott!
    Jag håller med om att skiljeväggar mellan duscharna duger och att det är en acceptabel nivå men duger det för de som känner detta obehag? Är det bara för den som står brevid och duschar man känner obehag att vara naken inför?
  • Tom Araya
    La Lola skrev 2013-01-10 14:49:09 följande:
    Så fram tills att alla tycker att det är ok att duscha ihop med andra så....ska de som tycker att det är jobbigt bita ihop o stå ut?
    Ja, eftersom vanan är en del av lösningen på grundproblemet.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2013-01-10 14:53:10 följande:
    Skolan klarar inte av att ta hand om mobbningen som den är idag, hur ska de ta hand om den som sker när man är naken menar du?
    Är mobbningen lättare att ta itu med bakom ett draperi?
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2013-01-10 14:59:32 följande:
    Så du menar att det är fel på de barn som inte gillar att stå naken bredvid andra? Eller är det deras föräldrar det är fel på? Uppfostran kanske?
    De har fel inställning, något som i 9 fall av 10 går att ändra på.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2013-01-10 15:05:06 följande:
    Hur fick du ihop den meningen?
    Jag kanske ska fråga om en skiljevägg eller ett draperi skyddar mot mobbning istället!?
Svar på tråden samduschning