Tråden för oss som INTE ammar...
Hoppar också gärna in här! =) Skriver lite mer senare.
Hoppar också gärna in här! =) Skriver lite mer senare.
Fick en liten dotter för snart 3 veckor sedan som från start ratade bröstet. Så vi har fått gett henne ersättning från start så att säga och så kommer det nu förbli efter att ha pumpat, erbjudigt bröstet och ersättning ett tag men inga framsteg!
Nåja, sålänge hon är mätt och belåten så är jag också glad! =)
Vi ger henne babysemp 1 då dem hade det på BB och sen har vi bara fortsatt. Det har funkat bra tills nu, hon är så himla gasig i magen och hon verkar även ha blivigt hårdare i magen bara dem senaste 3 dagarna. Ger henne minifom och sempers magdroppar sen ett par dagar tillbaka, men dvet inte riktigt om det gett någon effekt.
Funderar på om man kanske ska pröva byta till NAN, eller om man kanske ska börja ge henne en flaska babysemp lemolac morgon och kväll och sedan vanliga babysemp vid dem andra måltiderna.
Någon som haft samma problem och hittat en lösning? =)
Ja, vi kommer nog på något bra tillslut! Tråkigt att behöva mixtra och så när man ser att sin lilla får ont, man vill bara ha rätt svar direkt!! Menmen..
Ja olja har jag hört att man kan ha, men får man det till så små som 3 veckor??
Nu har vi testat lite olika ersättningar, (först gav vi babysemp 1) men vår tös fick ju somsakt magont och svårt att bajsa. Vi köpte hem lemolac och NAN pro, och kombinerade. Ett mål lemolac morgon och kväll, vilket inte alls funkade. Nu har jag enbart gett henne NAN pro 1, och hon verkar inte alls ha ont i magen, mindre gaser än tidigare och bajsat har hon gjort idag ändå. Så jag hoppas verkligen vi äntligen hittat rätt nu, att det går fint med enbart NAN pro 1 framöver! =)..
Vi använder MAMs antikolik flaskor, och är jättenöjd med dem. Ser här att någon skrivigt om att sterilisera dem i micron, hur gör man då??. Tänkte att det kan vara bra och veta om man inte har tillgång till kastrull och hela det kittet någon gång framöver!!..
Ger även sempers magdroppar och Minifom men hoppas på att kunna slippa minifom nu när hon verkar betydligt bättre av att ha bytt ersättning!!.
Är det någon här som en bebis runt 1 månad? Lite nyfiken på hur mycket hon/han äter per mål och hur ofta på ett ungefär?. Här äts det ca 100ml var 3de timme på dagen och ca 130ml var 4de timme på natten. Hon blir 1 månad på måndag =)
Hur gör ni som blandar med termos och nedkylt vatten, om man blandat en flaska och bebisen inte äter så mycket utav den. Slänger ni den då, eller hur länge kan det stå i rumstemp eller i kylskåp innan man slänger det?. Tänkte att vissa blandar ju ersättning för 12h framöver och förvarar i kylen och sedan micrar till ättemp, då borde man ju kunna förvara ouppäten mjölk i kylskåp och ge när bebisen blir hungrig igen?