Inlägg från: MinFinaMinna |Visa alla inlägg
  • MinFinaMinna

Tråden för oss som INTE ammar...

Ja, MAM är suveräna. Bra pris också!

• MinFinaMinna

Sempers magdroppar. Vi använder dem till vår lilla tjej. Kan även rekomendera MAMs nappflaskor.

• MinFinaMinna

Min dotter suger allt. Sina händer. Napp. Pappasbröst ibland ;) så hon har väldigt stort sugbehov.

• MinFinaMinna

Men om du kokar vattnet direkt innan ni Åker och häller det på termos borde det hålla länge om du har bra termos.

• MinFinaMinna

Vi använder också MAMs anti kolik flaskor. De är jättebra. Gillar även deras nappar. Min flicka vägrar ta Esska (stavning?) nappar.

När vi ska iväg använder vi tetrapak. Tycker dem är smidiga. Min flicka kan dricka den rumstempererad också.
    Hemma använder vi pulver. Kokar vatten på morgonen och håller på termos. Är det sen för varmt så tillsätter vi lite kall vatten direkt från kranen (har kommunalt) eller håller flaskan under rinnande kallt vatten.

• MinFinaMinna

Frutess: jag ger min lilla flicka NAN PRO 1. Gr även sempers magdroppar vid kvällsmålet innan läggdags.
    Vi kör MAMs anti kolik flaskor. Lätta att sterilisera. Vi har fyra stycken. Och min flicka tar både bröstet och flaskan utan problem.
    Använder även nappar från MAM.

När vi ska iväg kör vi på tetrapak. Hemma kör vi pulver.
    Jag kokar vatten i vattenkokaren på morgonen och häller på termos. När det är dags för mat häller jag upp önskad mängd i flaskan. Är det för varmt så kan man blanda med lite kallvatten (vi tar direkt från kranen då vi har kommunalt vatten, annars får man koka och låta svalna och ha i kylen) häller i pulver och skakar lite tills pulvret löst sig.

Till natten förbereder jag en flaska och har i kylen och micrar den på natten när hon är hungrig.

Så gör vi och det funkar bra.
    Om du vill så ring och fråga BVC men i slutändan är det NI som vet bäst för ert barn.

Lycka till!

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...