Tråden för oss som INTE ammar...
Tjolanta. Vi har fyra MAM flaskor så vi sätter nattens flaska/flaskor i vattenoch diskar dem på morgonen.
Hade jag varit dig så hade jag köpt någon MAM flaska till. :)
Tjolanta. Vi har fyra MAM flaskor så vi sätter nattens flaska/flaskor i vattenoch diskar dem på morgonen.
Hade jag varit dig så hade jag köpt någon MAM flaska till. :)
Qliana: han växer bra så du behöver nog inte oroa dig över mängden. Han är kanske ingen storätare.
NAN PRO är vi nöjda med. Bättre än NAN 1. Min flicka får mindre gaser av denna. :) högst 1 bajsblöja om dagen. Oftast 1 varannan dag. ;)
Detsamma Tjolanta!
Men om barnet inte behöver mjölkfri ersättning så tycker jag det är dumt att använda NAN HA. Då kommer ju barnet garanterat alltid vara överkänslig mot mjölkprotein. Jag hade aldrig gett det om jag inte var övertygad att det är mjölkprotein dem är känsliga mot.
LindaEfraim: precis, det är det jag menar. Märker man att det inte är någon allergi det handlar om så tycker jag man kan använda vanlig ersättning så att deras magar vänjer sig.
Då är det jag som missuppfattat. Jag trodde NAN HA var helt mjölkfri.
Sorry ;)
Vi har den som rymmer 260 ml. Tycker den räcker bra. Vi har fyra st att byta med om man inte hunnit diska
måste köpa nya nappar till dem för dottern är över två månader nu så hon klarar nog nr 2 nu. :)
Vi har två rosa, en vit och en grön
min flicka tar bara MAMs nappar också. Jag köpte några söta rosa Esska nappar. Men hon hatar dom
Jag var på både Ica och Willys idag för jag skulle köpa större nappar till våra MAM flaskor. Vi har strl 1 och ville ha strl 2. Men hittade ej några. Så vi har strl 1 fortfarande. Min dotter är lite över 10 veckor. Så strl nr 3 vill jag ej ta än. Känns som det blir ett väldigt stort hopp från strl 1 till 3. Får väl kolla Apoteket annars.