Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Igår åt vår lilla otroligt lite, mot vad hon brukar.. Men verkade nöjd och glad i alla fall... Hon brukar äta 120-150ml åt gången, men igår åt hon MAX 40! Tog flaskan i munnen och snuttade lite för att sedan släppa och gallskrika!! Skrek som om jag vet inte vad... Blev sedan nöjd och glad av napp :-/ Så höll hon på varje gång det var dags att äta.. Tillslut skrek hon bara hon fick syn på flaskan.. Åt sedan 120ml vid 4 i morse som om ingenting hade hänt :-S Är det fler som varit med om samma? KAN de äta SÅ lite nån dag om de äter bra övriga dagar? Vissa 2månaders bebisar sover hela nätter och det funkar ju bra.. På ett sätt var amningen bra då man inte stirrade sig blind på innehållet i "flaskan" för att se om de fått i sig allt eller någorlunda bra... Slår vad om att mina andra barn ammat dåligt nån dag bara att jag inte märkt det.. Eller kan det vara dags för en större napp på flaskan? Jag vet inte. ...

• Tjolanta

Jag hade nog varit mer orolig om hon verkade slö och så men nu är hon precis som vanligt i humöret..men man blir ju lite fundersam.. Tack för ditt svar i alla fall

• Tjolanta

Min lilla Böna fortsatte att äta dåligt under fredagen så jag fick ta kontakt med BVC. Fick råd på lemolac ersättning och sempers magdroppar. Vi gav henne dropparna igår morse och sedan åt hon som en HÄST under dagen hon brukar klara sej med 5-6 timmar emellan, igår gick det knappt tre Känns skönt! Vet inte om det berodde på dropparna eller om det gick över av sig själv. SÅ fort kan de väl inte verka? Nu sitter hon i babysittern och är supernöjd

• Tjolanta

Precis så var vår Böna också! Sov bort nästan hela tors-fre..Försökte väcka henne men då Skrek hon så fort hon fick syn på flaskan! Tuttade några tutt för att sedan släppa å gallskrika i bästa fall Usch.. men idag verkar hon vara som vanligt. Pepparpeppar... Inte roligt alls när de inte äter.. Då kanske de inte var dropparna som gjorde susen i alla fall?.. Hoppas din lilla snart blir pigg igen!

• Tjolanta

Hörde att minifom inte är bra att ge. Tror tom att de ej rekommenderar dem i Norge. Sen är väl de mer för kolik och gaser? TROR jag.. Ja det är skönt att hon äter bättre nu BVC trodde inte att det var sempers ersättning hon fick ont av då hon ätit den hela tiden, så skulle det inte visa nåt nu. Troligtvis är det storasyster som har smittat med nåt magvirus hon hade förra veckan.

• Tjolanta

Sempers magdroppar kunde man ta i övriga familjen också vid magsjuka. Det var tydligen jättebra sa BVC Men vet inte om de ska Va samma dos? Står just ingenting i bipacksedeln..

• Tjolanta

Jag gör hellre iordning för mycket så man vet att hon blir nöjd. Gör 150ml, ibland äter hon allt ibland inte.. För det mesta äter hon upp så snart får vi nog öka till 180 vissa mål som morgon och kväll.. Under dagen äter hon ca 120.. Hon är född 14/11-12

• Tjolanta

Jag tar kallvatten ur kranen och mikrar.. Diskar flaskan efter varje matning och kokar dem någon gång i veckan. Har vanliga esska flaskor, men hon sullar så mycket med dem funderar på att prova en man flaska.

• Tjolanta

Man kan alltså blanda färdig ersättning å ha i kylen?

• Tjolanta

Jag frågade på läkarbesöket sist om messmör och då sa de på BVC att hon var för liten..

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...