• FruSen

Tråden för oss som INTE ammar...

MinFinaMinna skrev 2013-07-17 09:44:49 följande:
    FruSen: hur gamla är dina barn? Du ger inte smakisar?
    De är bara 3 månader, och bara 8 veckor korrigerad ålder så det är för tidigt för smakisar ännu.
  • FruSen
    Mammatillfilur skrev 2013-07-17 05:31:23 följande:
    Det är vanligt att få mer ont i bebismagen av både Bifidus och laktulos. Vi slutade med allt sånt och bytte till komjölkfri ersättning och då löstes alla problem.
    Jag upplever som sagt att våra magproblem bara blivit värre och i princip eskalerat sedan vi började med bifidus och därefter laktulos. 
    Den ena tvillingen har ju som sagt inte det minsta ont i magen eller nåt, bara lite hårdare men hon bajsar ju fortfarande varje dag.
    Den andra, Astrid, är den som haft mest problem... När jag bytt ersättning har jag bytt till båda (för enkelhetens skull, det är så förvirrande med olika innehåll i flaskorna tycker jag) och Linnea har fixat alla utan större problem.
    Hoppas ni att nan ha ska göra magen lite mindre ond för stackars Astrid Hjärta 
  • FruSen
    Mammatillfilur skrev 2013-07-17 21:56:06 följande:
    Frusen: Vi bytte rakt av till en ersättning som heter Pepticade. Efter ca 1 vecka förändrades vår flicka från en ledsen, skrikig bebis som hade svårt att komma till ro samt ständigt behov av hjälp av både magmassage och windii för att bajsa till en lugn och harmonisk tjej som kunde bajsa själv och inte behöver några droppar eller laktulos. Idag när hon är 7 månader äter hon vanligt mat och dricker lite ersättning till mellanmål. Vi har introducerat mjölkprodukter lite sakta och än så fungerar det. Jag tror att i vårt fall handlar det om mängden mjölk hon får.
    Jag börjar själv fundera på om det är laktos hon reagerar på. Med tanke på att det blev än värre när vi gett bifidus och laktulos? Det innehåller väl ganska mycket laktos om jag fattat det rätt?

• FruSen

Hmm, hela inlägget kom inte med.
    Mammatillfilur vad är Pepticade för typ av ersättning, är det något mjölkfritt?

• FruSen

Jag vet inte hur länge jag ska prova med nan ha. Jag har nu gett enbart nan ha idag bara. De pruttar MASSOR båda två vilket jag ändå hoppas är ett bra tecken

• FruSen

Som jag fattar är väl laktos och mjölkprotein två skilda "allergier" eller vad man nu ska kalla det. Många är ju överkänsliga mot laktos men fixar mjölkprotein utan problem.
    Finns det ersättningar som är enbart laktosfria? Eller är det mjölkfritt rakt av då som gäller? 

• FruSen

Nu har Astrid bajsat, dock med hjälp av windi.
    Bajset har ändrat både färg och konsistens - från gul/grön modellera till mörkgrön (!?) mjukglass kan man nog bäst beskriva det... ??
    Jag vill ju gärna se att det blir dijonsenap liksom...  

• FruSen

Jag trodde inte det var så bra att byra rakt av när man byter ersättningar så därför har jag introducerat nan ha eftersom. Jag räknar därför inte med att nan ha ska visa effekt ännu.

• FruSen

Nu hade de som sagt enbart ätit nan ha sedan igår (vilket jag provar fortsätta med).
    Men det känns konstigt ändå, de pruttar tusen gånger mer och det stinker verkligen. Har inte upplevt att det luktat på detta sätt med de övriga ersättningarna.
    Att bajset blev såhär mörkgrönt blev också en liten överraskning. Nog öf ratt bajset tidigare varit hårdare men det har ju ändå hållit sig till senapsgult liksom, förutom då de svalt mycket luft och det blivit lite grönt...

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...