Michaela skrev 2013-01-09 17:04:07 följande:
Jag vägde 115 kg efter min graviditet... Och fortsatte göra i ett år efter...
Min normala vikt har alltid varit 62 kg... så snacka om smärtsam period.
Men i december förra året började jag promenera... första dagen orka jag knappt 45 min, enligt min runkeeper app så blev det ca 8 km...
Jag tänkte då bräcka detta med en mil dagen efter och det gjorde jag... sedan började jag på riktigt dag 3 gick jag 2 timmar resultat 1,7 mil. och så fortsatte jag. Jag hade en annan app, Viktkoll. Där skrev jag in resultat för varje vecka. Alltså mellan 1-2 kg nedgång när det var som sämst och 3- 4 när det var som bäst.
Jag fick en riktigt snygg mage och en styrka och självförtroende som var på topp. jag nådde min målvikt på 5 månader och på köpet världens bästa självförtroende...
Nu är jag gravid igen.. och fettet börjar samla sig... och mina promenader har uteblivit ett par månader men jag börjar så smått i morgon igen... jag vägra vara fett som en ko denna gången efter graviditeten.... utan jag ska ha max 5 kg kvar efter förlossningen! PUNKT
Börja gå idag, ikväll... i med lurarna i öronen och starta appen RUNKEEPER, och mät dina framgångar dag för dag. Men det hjälper nog inte med en 30- 40 minuters promenad... ta fan och kör i 2-3 timmar och njut av den friska luften. Det gör en gott! Ta med mycket vatten och DRICK det rensar ut gifterna som samlas.! god luck och jag ser fram emot att få läsa mer om era framgångar!
8 km på 45 min? Då måste du ha sprungit? Jag gick knappt 5 km på 50 min härromdan, och jag gick inte så värst sakta.
Men som svar på TS så tror jag att det går, om än långsamt. Satsar lite på samma sak då promenader är det ända jag hinner med i min vardag.
hoppas på -10 kg till sommarn iaf. men väger också 89 kilo till mina 168 cm så har ju lite att ta av!