Min första tog 1,5 n. Dom tog hål på hinnorna 25 min innan hon föddes. Hade dock haft pinvärkar i 2,5 dygn innan hon föddes så jag var redan inne på förlossningen några vändor innan hon föddes och denna gång vägrat åka hem då jag hade så ont.. hade värkar var 4:e minut utan att det hände något alls från tors morgon-lör em, men när första riktiga värken väl kom så gick det jättefort och kroppen hann inte med. (öppnades 6 cm på knappt 30 min, öppnades 10 cm på ca 1 h) Från öppen 1 cm till född dotter tog knappt 1,5 h.
Mitt andra barn tog 1 h och 20 min, hon är född 3 min efter att vattnet gått. Hade småkänningar/aningar om att det var på gång någon timme innan värkarna kom så vi hade ringt efter barnvakt och åkte in vid de första värkarna men inte heller nu var det igång riktigt men då det gick så fort och att jag blödde så kraftigt med barn nr 1 var vi lovade att komma in så fort jag anade något och fick stanna då personalen misstänkte att det skulle starta snart, vilket det också gjorde efter en timmes promenad. Så från öppen 1 cm till född dotter tog under 1,5 h.