• hellish89

hur lång tid tog första respektive andra förlossning?

Som rubriken lyder, hur lång tid tog din första respektive andra förlossning? Spännande och se om det är någon skillnad!

Min första förlossning tog ca 11 timmar från vattnet gick tills min son kom ut. Väntar mitt andra barn i februari, så kan inte jämföra än :)

• Svar på tråden hur lång tid tog första respektive andra förlossning?
  • Vaniljkex

Forsta tog 26,5 timmar fran vattenavgang till hon var ute. Men jag blev lite igangsatt med halv tablett under tungan efter 18 timmar, da inga varkar kom igang. Krystade i knappt tva timmar, och blev efter en timme hotad med operation om inget hande, vilket gav nya krafter.

Andra tog drygt 5 timmar, men da blev jag igangsatt med dropp fran borjan, sa det ar fran det att epiduralen sattes, vilket skedde forst av allt. Krystade 6 minuter.  

25 manader emellan.

• Miss88

Min första tog 21 timmar från första värk till att han var ute. Min andra gick vattnet 17.40, fick ilvärkar direkt, ringde barnvakt till ettan och kastade oss i bilen. Kom in till BB kl.18.40 och 19.14 föddes dottern. Så ca 1,5 timma med andra barnet. Häftigt att ha fått uppleva två så olika förlossningar! Kan inte va mer olikt!! 18 månader är det mellan mina

• Pjoddas

Miss 88: wow häftigt att det kan skilja så! Kanske dum fråga men vilken föredrog du? Kan ju va så vid en snabb förlossning att smärtan blir så mycket mer outhärdlig...

Jag hade en lång fl med min första..

• Miss88

Svår fråga men fördrog min andra förlossning. Dels för det kändes som jag hade mer kontroll över smärtan, jag var inte heller helt uttröttad när det blev dags att krysta och jag minns hela förlossningen helt klart. Min första förlossning var jag vaken i ca 48 timmar, all smärta gjorde mig helt borta, kunde inte hantera smärtan och andas alls för jag fick bara panik över att jag aldrig fick krysta. Så för mig var helt klart andra förlossningen att föredra. Enda nackdelen var väl att jag blev lite chokad efteråt, tog ett par timmar innan jag landade som tvåbarnsmamma och sen hade jag en hel del frossa. Men jag studsade upp ur sängen och gick på toa redan en timma efter förlossningen och åkte hem redan halv två dagen efter. Mådde så bra efter andra förlossningen. Efter min första förlossning kunde jag inte röra mig normalt på säkert en vecka, hade massa smärta och trötthet efteråt. Lycka till när det väl blir dags för dig!!

• Johans Pillerill

Första tog 4h från första känning hemma... Andra tog strax under 4,5h från första känning. Båda startade med värkar och vattnet gick med första krystvärken med första och det kom med barnet andra gången (han åkte vattenrutchkana ut)

• fyrabarnsmor4

Förlossningarna startade med värkar så jag räknar timmar från första värkar tills barnet är ute.

1a: ca 6 timmar
    2a ca 40 min (hann inte till BB)
    3e ca 8 timmar
    4e ca 3 timmar (var tvungen ringa efer amublans)

Det ska bli spännande o se hur det blir med 5e...

• Jelenas

Första 11 h från första värken var öppen 5-6 cm när vi åkte in. ( hade mvc tid samma dag)
    Hål på fosterhinnan 15.25 krystvärkarkarna startade 15.50 och 16.03 är han född.

Andra igångsatt på fm men dom riktiga värkarna kom igång runt 18 tiden på kvällen, hål på fosterhinnan strax efter kl 18, öppen 3-4 cm krystvärkarkarna startade 18.54 och 18.57 föddes han.

• FabulousMom

1:a ca 12 timmar från första känning. 5 timmar på FL.
    2:a ca 3 timmar från första känning. 1 timme på FL. 

Vid andra barnet var jag öppen 10 cm när jag kom in, hade 2 krystvärkar i bilen, men sen tog krystarbetet en timme, Annars hade jag fött i bilen/ ingången till FL.

- Pojke 2008 - Pojke 2013 -
  • Älska livet som det är

Mitt andra tog barn tog 3 timmar från första värk vi va inne på förlossningen 10 min sen gick vattnet sen va hon ute 19 minuter senare. Jag trodde jag skulle födda i bilen på väg in fick säga till att mon sambo skulle köra fortare.

Älska livet som det är skrev 2013-01-09 20:38:32 följande:
    Min första tog 16 timmar från första värken. Har heller inget att jämföra med väntar vårt andra vilken dag som helst förhoppningsvis:) men kan nog säga att andra går fortare:).

• hellish89
    Älska livet som det är skrev 2013-02-21 06:32:14 följande:
    Mitt andra tog barn tog 3 timmar från första värk vi va inne på förlossningen 10 min sen gick vattnet sen va hon ute 19 minuter senare. Jag trodde jag skulle födda i bilen på väg in fick säga till att mon sambo skulle köra fortare.

Oj vilken skillnad! Grattis :)
Svar på tråden hur lång tid tog första respektive andra förlossning?