• hellish89

hur lång tid tog första respektive andra förlossning?

Som rubriken lyder, hur lång tid tog din första respektive andra förlossning? Spännande och se om det är någon skillnad!

Min första förlossning tog ca 11 timmar från vattnet gick tills min son kom ut. Väntar mitt andra barn i februari, så kan inte jämföra än :)

• Svar på tråden hur lång tid tog första respektive andra förlossning?
  • Busbellan

Jag vet inte riktigt från när jag ska beräkna starten eftersom jag först får värkar som jag inte känner av, märker bara att magen blir hård.
    Men från att jag fått värkar som jag kände så tog

Ettan, 1,5 timme (ca 25 min krystvärkar)
    tvåan, ca 30 min (20 min krystvärkar)   
    trean, ca 20 min (1 min krystvärk, en värk)  

Mamma till Nora, August och Ella
  • Baloo81

Första tog det 22 timmar från första värk år 2002. Andra barnet 2010 tog 8 timmar och 44 min från vattnet gick. Tredje barnet 2012 tog det 3 timmar från första värk.

• CrazyChristina

Första tog 13 timmar från första värk till han var ute. Öppen 8cm vid inskrivningen 7timmar innan han föddes. Andra tog 6 timmar från första värk till han var ute. Öppen 9cm vid inskrivning 3 timmar innan han föddes. Räknar med att det kommer bli bråttom sen med nästa. 9mil att köra så de gäller att vara ute i god tid.

♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
  • bandis

1:a tog totalt 3 dygn (inkl förvärkar), 9 h "aktiv fas" på förlossningen.

2:an kom ca en timme efter vi parkerat bilen utanför förlossningen.
    (Jag kopplade inte att det var förlossningsvärkar jag kände i.o.m. att dessa värkar satt mer i magen och var inte så intensiva, och de med första barnet satt mer i ryggen och gjorde mkt ondare)

Ska snart ha en trea, ser med spänning fram emot den förlossningen :)

• CrazyChristina

Glömde skriva att jag har tjocka fosterhinnor som tagits hål på, ettan kom 1,5 timme efter dom tog hinnorna och tvåan kom 40min efter dom tog hål.

♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
  • fair

Med första (2009)gick vattnet 0300, värkarna började 04.00, värkdropp sattes in kl 15.30 dagen efter och hon föddes 19.14. Så totalt 40 timmar. Med andra (2012) så gick vattnet vid 21,45, värkarna kom vid 22, värkdropp sattes in vid 03 och 04.31 är hon född, totalt knappt 7 timmar.

• Edvina

1:an: 12 timmar (igångsatt). 2:an: 12,5tim (spontan). 3:an: Värkar hipp som happ, regelbundet-oregelbundet i 4 dygn. Då åkte vi in, blev kvar, när jag var öppen 7cm men fortfarande inte hade "etablerat värkarbete" tog de fostervattnet, sen tog det 2 timmar.

Svar på tråden hur lång tid tog första respektive andra förlossning?