Återhämtning efter operation
Jag gissar på att du inte fick några råd från sjukvården?
Jag är ingen expert på träning efter operationer (förutom kejsarsnitt men det är ju lite mer avancerat än den operationen du var med om)
Enligt 1177 kan du efter en "lättare operation"
Ungefär en vecka efter operationen bör du kunna börja med lättare konditionsträning i din egen takt. Den enda begränsningen är egentligen att kroppen blir trött efter sjukdom, narkos och operation. Smärta i såret kan också vara en begränsning. Så ta det lite varsamt i början och öka på träningen något dag för dag.
Lättare belastning av magmusklerna, det vill säga att bära lite tyngre kassar, lyfta vikter och så vidare, kan du börja med efter två veckor. Efter ungefär fyra veckor kan du börja med lätt magmuskelträning i form av situps och liknande. Ungefär sex veckor efter operationen bör magmuskulaturen tåla full belastning.
Allt ovanstående gäller förstås endast om det inte blir någon komplikation i form av en sårinfektion eller liknade.
Hoppas att det var lite hjälp, jag tycker alltid att det är bra att fråga läkarna som hade hand om dig under operationen om du är osäker.