Vi bryter snart ihop om vi inte får sova.
Vi har en helt underbar liten kille på 18 månader. Fullfart dagarna i ända, men han sover så dåligt! Jag ska försöka fatta mig kort. Han har sedan han var 9 månader sovit väldigt dåligt, som det är nu så är han vaken mellan 2-4 timmar VARJE natt och vägrar sova. Vi har testat snart allt och justerat sömnen på dagen och läggningstider, men ingenting gör det bättre. I veckan skolades han in på förskola, och det har inte heller gjort det bättre. Sonen vaknar någon gång mellan 7-9 på morgonen, beroende på hur lång hans vakentid är på natten, sedan sover han en gång efter lunch, ca 11,30-13,00. Sedan lägger han sig för natten igen någon gång 19-19,30. Han äter bra på dagarna, frukost, lunch och middag och mellanmål där i mellan. Det syns på sonen att han inte får tillräckligt med sömn, mörk under ögonen, mer gnällig, ofta missnöjd. Vi har pratat med BVC om det men de säger att det kommer gå över när han börjat förskola, men just nu känns det hopplöst! Snälla, jag har funderat på allergier, han är ibland hård i magen, har VÄLDIGT torr hud och problem med klåda samt att ibland dyker eksem upp också. BVC viftar bara bort det när jag tagit upp det. Jag ska tillägga att han är inte ledsen på nätterna, utan ligger eller sitter mest i sängen, pratar lite, kastar om kring, vänder och vrider på sig. Han dricker 270 ml välling på natten, vi har tagit bort det ihopp om att han skulle sova på natten, men då vart det en enda kamp! Snälla, får vi inte sova snart så bryter vi ihop:/