• Linn 077

Kejsarsnitt i Örebro?

Hej!
    Jag ska inte snittas förrän i början på maj men kan så klart inte tänka på annat redan nu. Jag hittar inte så mycket info och erfarenheter om snitt i Örebro när jag söker på nätet. Tar tacksamt emot erfarenheter, t ex bemötande och tips/saker som är bra att tänka på före och efter snitt. Hur långt före planerade snitt får man sitt datum? Är det särskilda dagar i veckan dom snittar på? 

Jag går på aurorasamtal men det är inte samma sak som att höra om det från "vanliga" människor. :) 

Mamma till 3, 1 änglapojke (f/d 2012-02-12). litethoppomliv.blogg.se
  • Svar på tråden Kejsarsnitt i Örebro?
  • lillskrutt2

Hej! Jag ska snittas 11/2 i Örebro. 2:a barnet men första snittet. Är 3 dagar före beräknat. Gick över 15 dagar förra gången så jag känner ingen oro för att det ska komma igång innan. Jag kan dela med mig av mina erfarenheter efteråt om du vill.

• Linn 077
    lillskrutt2 skrev 2013-01-14 20:08:36 följande:
    Hej! Jag ska snittas 11/2 i Örebro. 2:a barnet men första snittet. Är 3 dagar före beräknat. Gick över 15 dagar förra gången så jag känner ingen oro för att det ska komma igång innan. Jag kan dela med mig av mina erfarenheter efteråt om du vill.
    Gärna! Lycka till :)
  • Virvelin

Åh jag vill också höra andras erfarenheter! Jag ska snittas den 6/2 pga att liten ligger i säte.

• lillskrutt2
    Virvelin skrev 2013-01-17 07:50:01 följande:
    Åh jag vill också höra andras erfarenheter! Jag ska snittas den 6/2 pga att liten ligger i säte.

Då är du ju precis före mig och kan berätta hur det är!
  • Virvelin
    lillskrutt2 skrev 2013-01-17 13:41:54 följande:
    Då är du ju precis före mig och kan berätta hur det är!

Det ska jag göra
  • Helia

Jag fick veta igår att jag ska snittas i Örebro på måndag 4/2
    Egentligen skulle det bli i Karlskoga 11/2 men eftersom jag fått graviditetsdiabetes nu och har väldigt dåliga värden så vill barnläkaren på USÖ ha koll på min lillkille där inne.
    De har sett att han är större, vägde 3500 gram för en vecka sen.
    Nu är jag galet nervös

• Linn 077
    Helia skrev 2013-02-01 07:27:47 följande:
    Jag fick veta igår att jag ska snittas i Örebro på måndag 4/2
    Egentligen skulle det bli i Karlskoga 11/2 men eftersom jag fått graviditetsdiabetes nu och har väldigt dåliga värden så vill barnläkaren på USÖ ha koll på min lillkille där inne.
    De har sett att han är större, vägde 3500 gram för en vecka sen.
    Nu är jag galet nervös
    Okej, spännande! jag snittas pga att förra pojken vägde 5660g när han kom ut, så det är ju himla bra att du inte ska föda vaginalt om dom misstänker att bebis är större. Jag har dock inte diabetes, o hade inte under graviditeten heller. Denna grav får jag gå på TUL. Första blir nu den 12 feb. Blir spännande att se om lillasyster blir i samma klass som brorsan.

Lycka till! o berätta gärna hur det var sen :) 
  • Helia

Mina andra barn var stora, 4330 och 4160 så vi antog att denna kille skulle landa däromkring.
    Men om jag skulle gå tiden ut hade han nog blivit större.

Det var ingen liten bebis du fick då, födde du vaginalt?

Jag födde första vaginalt och andra fick jag snitt med.

Svar på tråden Kejsarsnitt i Örebro?