• Linn 077

Kejsarsnitt i Örebro?

Hej!
    Jag ska inte snittas förrän i början på maj men kan så klart inte tänka på annat redan nu. Jag hittar inte så mycket info och erfarenheter om snitt i Örebro när jag söker på nätet. Tar tacksamt emot erfarenheter, t ex bemötande och tips/saker som är bra att tänka på före och efter snitt. Hur långt före planerade snitt får man sitt datum? Är det särskilda dagar i veckan dom snittar på? 

Jag går på aurorasamtal men det är inte samma sak som att höra om det från "vanliga" människor. :) 

Mamma till 3, 1 änglapojke (f/d 2012-02-12). litethoppomliv.blogg.se
  • Svar på tråden Kejsarsnitt i Örebro?
  • duktigaflickan

Hej.. jag kommer eventuellt få göra planerat snitt i Örebro,om bebis fortsätter ligga i säte..vilket jag tror eftersom hon gjort det så många veckor nu..ska in på lägeskontroll i v36 o därefter planera för snitt om ingen förändring skett... Undrar dock över detta med när de utför planerade snitt,har hört att det bara är på en veckodag,o att det ska vara på onsdagar..någon som vet!? Har bf planerat på en lördag o hoppas ju isåfall få det på onsdagen som är v 38+4 och inte 39+4 för det känns så himla sent.. har rädsla inför att det skulle dra igång av sig självt o att det då blir akutsnitt.. så skulle så gärna vilja veta redan nu hur det kan tänkas bli o tänkte att ni som fått beviljat kanske vet :) Tacksam för svar :)

• Virvelin

[quote=69356153][quote-nick]duktigaflickan skrev 2013-03-30 21:25:44 följande:[/quote-nick]Hej.. jag kommer eventuellt få göra planerat snitt i Örebro,om bebis fortsätter ligga i säte..vilket jag tror eftersom hon gjort det så många veckor nu..ska in på lägeskontroll i v36 o därefter planera för snitt om ingen förändring skett... Undrar dock över detta med när de utför planerade snitt,har hört att det bara är på en veckodag,o att det ska vara på onsdagar..någon som vet!? Har bf planerat på en lördag o hoppas ju isåfall få det på onsdagen som är v 38+4 och inte 39+4 för det känns så himla sent.. har rädsla inför att det skulle dra igång av sig självt o att det då blir akutsnitt.. så skulle så gärna vilja veta redan nu hur det kan tänkas bli o tänkte att ni som fått beviljat kanske vet :) Tacksam för svar :)[/quote

Måndagar och onsdagar är "snitt-dagar" i Örebro.

Lycka till

• duktigaflickan

Ah...tackar.. då kan det vara troligt att det blir måndagen då samma vecka som jag Har bf antar jag!? Då är jag i v 39+2 tror jag... Och om jag tolkat det jag läst rätt verkar de vilja vänta till ganska sent eller!?!

• Sockerråtta

Torbjörn var den som snittade mig sist! Hoppas på att få honom nu igen! Han är riktigt bra!

• Justi

ni som gjort snitt tidigare, hur länge hade ni på de stora plåstret? när ja snittades sa dom att man skulle ha de tills det trillar av själv men de satt ju som sten! och de kom ju in vatten osv så ja drog bort de efter 2 veckor vilket gjorde att såret började vara nått så fruktansvärt och stanken va obeskrivlig.. men de blev ingen infektion iaf, nu säger dom att de ska bort efter en vecka.. vad har ni för erfarenheter? ja vill nog bli av me de efter några dagar

• KarinF

Justi: jag skulle ta bort stygnen eller rättare sagt klamrarna efter ca 10dgr, så då togs även det stora plåstret bort. Att vänta tills det ramlar bort själv.....hmm.....då hade jag nog haft det än idag Det satt som berg!

• Virvelin
    duktigaflickan skrev 2013-03-31 20:33:08 följande:
    Ah...tackar.. då kan det vara troligt att det blir måndagen då samma vecka som jag Har bf antar jag!? Då är jag i v 39+2 tror jag... Och om jag tolkat det jag läst rätt verkar de vilja vänta till ganska sent eller!?!

Till mig sa de att det helst vill nå 39+0 så för din del låter 39+2 mycket troligt!
  • Virvelin
    KarinF skrev 2013-04-01 08:22:05 följande:
    Justi: jag skulle ta bort stygnen eller rättare sagt klamrarna efter ca 10dgr, så då togs även det stora plåstret bort. Att vänta tills det ramlar bort själv.....hmm.....då hade jag nog haft det än idag Det satt som berg!

Samma här, plåstret sätt tills agrafferna togs tio dgr efter snitt
  • Justi

aha jag hade såna stygn som försvann av sig själva hehe

• Linn 077
    Sockerråtta skrev 2013-03-31 20:37:05 följande:
    Torbjörn var den som snittade mig sist! Hoppas på att få honom nu igen! Han är riktigt bra!
    Hoppas han gör mitt! Glad 
    Mamma till 3, 1 änglapojke (f/d 2012-02-12). litethoppomliv.blogg.se
Svar på tråden Kejsarsnitt i Örebro?