• straw2008

Bästa småbilen ?

Ska köpa bil NU, mina krav är: Klara svensk vinter (underlag starta osv). Billig i drift, därav tar jag liten bil. Körglädje går bort, har heller inget prestige i detta (kan ändå inte komma ikapp grannarnas nya bmw audi osv). Får inte kosta mer än 40 000 gärna 5 dörrar. Snälla inga svar typ "läg till lite o köp en ny volvo v70" osv det finns inga pengar till detta o det behövs bara en liten bruks/slitbil. Shoot !

I kinamockaskogen.....
  • Svar på tråden Bästa småbilen ?
  • Frontline

Skulle nog satsa på VW polo eller liknande...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lijkan

Opel corsa swing! Den har min pappa, som bor uppe i de norrländska skogarna :) jag kör den när jag hälsar på. Liten men otroligt rymlig. Lättkörd och drar knappt bensin. 26mil går det ca 10liter på. Kolla på en sån!

• Sisisisi

Jag skulle kolla folksams krockstatistik och euroNcap-stjärnor och välja den säkraste. Behöver inte vara den dyraste.

• ugglan

Jag kollade statistik för vilka som klarade besiktningen bäst samt säkerheten å jämförde med begagnatpriser i förhållande till miltal å bestämde mig för några modeller.. bl a ww polo samt renault clio.. fast jag hade 30 000 som maxbelopp å fick kanske ett lite annat urval än dig att söka i då..

Hur som helst så blev det en renault clio från 2002 som bara gått 7000 mil..  Känner mig nöjd!

• LaFontaine

En liten Skoda kanske? Vi kör en bensinsnål Fabia med en 1,2-motor. Vi kallar den "lilla farbrorn". Ingen rallybil men ett kanonbra lastutrymme!

• Frontline

Har du ingen jättepanik så kan du ju kika på www.kvd.se/sv/auktion.html och buda hem en bil till en bra peng.
    Min bror köpte en för 65000:- som låg för runt 120000:- på bilfirma...
    Dom finns i Åkersberga i Stockholm bland annat...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Bästa småbilen ?