• atsw

    Stockholmare med bf i september 2013

    Kath01 skrev 2013-07-08 19:39:28 följande:
    Vi ska flytta till Farsta, så det är också söderort =)

    Både jag och min sambo är stockholmare, jag flyttade dock ut för ... 12.. 13? år sedan.. han flyttade upp hit för lite mer än ett halvår sedan och är redan less =D



    Haha ok. Jag kan nog förstå honom ;)

    Är verkligen ingen småstadsmänniska.

    En till söderortare då :)

    Har ni kollat vilken sort det blir sim kommer i september då? ;)

    Jag väntar spänt på å få veta, hehe :)
  • atsw
    sofy76 skrev 2013-07-08 20:54:58 följande:
    Den med söderortsmammor har jag inte lyckats hitta. Men nu är det ju iaf lite liv här :)



    Den jag länkade till är lite liv i men söderortstrådrn är rätt död ;)

    Men kanske denna får nytt liv.

    Hur har det gått sen sist? Är ju ett tag sen ;)
  • atsw
    sofy76 skrev 2013-07-08 21:06:20 följande:
    Atsw Jag blir tyngre och tröttare och har fått foglossning. Men nu har jag semesteroch försöker koppla av. Hur går det för dig?

    Kath01 skrev 2013-07-08 21:14:05 följande:
    Vi väntar på en liten tjej, Ester ska hon få heta =) Har ni inte varit på ul? Eller vill du vänta till förlossningen för att se om det är en flicka eller pojk?

    Min graviditet är väldigt skonsam så här långt, inget direkt illamående att tala om, har aldrig kräkts, men jag är väldigt andfådd vilket har varit det största problemet. Hur är det för dig? Mår du bra? Är det ditt första barn?

    Kath01 skrev 2013-07-08 21:15:06 följande:
    Tack! Är det bara ni två som skriver här? =)



    Ja det va ett tag sen det va nån aktivitet här, hehe.

    Mysigt :) Sött namn! Ja det är första barnet och vi väntar till förlossningen med att se vad det blir ;)

    Vi va väldigt överens om detta som tur va :)

    En liten vilde är det iaf, haha!

    Mådde illa i ca 14veckor tror jag..redan glömt, haha. (Nu v30).

    Förra veckan hos bm hade jag gått upp 3, 5 kg sen plusset, men känner mej tung. Ont i fogar/ligament. Mest främre delen kring ljumskar, nedre delen av magen och könet, haha! Har jag lagt mej i sängen kommer jag knappt upp pga det.

    Skönt med semester! Själv jobbar jag till 31/8.. bf 19/9.

    Men sista veckorna, månaden tom så jobbar jag inte så mkt så d borde gå bra.Kulan är inte så mkt ivägen heller ännu. Tror jag är rätt liten för v30.
  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-08 22:03:09 följande:
    Oj jag har gått upp närmare 20 kg! haha! =D Men var lite i undervikt när den här resan började pga tidigare sjukdom, men ändå.. Det mesta la jag på mig första tiden, nu går det inte lika fort uppåt. Jag är v 28 +0 idag.

    Sofy76 vet du om det är en flicka eller pojke du väntar på?



    Jag var överviktig innan grav så "rekommenderas" gå upp totalt 6-7kg. Hur de nu tänkt att man ska lyckas med det. .
  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-08 23:18:43 följande:
    Jaa.. det är nog svårt att lyckas med =/

    Någon sa att 9 kg ungefär brukar motsvara själva graviditetens vikt, alltså bäbis, vatten, hinnor, förstorade organ osv.. Så hur kan man rekommendera att gå upp mindre än det? Fast å andra sidan, min "källa" kanske hade fel, kanske är det 6-7 kg som graviditeten väger?

    Hur långt har ni kommit i planering? Har ni köpt barnvagn? Säng? Här i byn finns bara en återförsäljare av barnvagnar och dom har typ 3 märken, inget av dom var vi intresserade av, men har nu genom att läsa recentioner och så kommit fram till att Trille Hippa Light är favorit. Säng skulle vi vilja ha en rosa och IKEA hade en sådan modell, men nu finns dom bara på blocket, så en sån börjar vi jaga först när vi kommer ner.



    Jag har läst i en gravidbok att man som normalviktig "ska" gå upp 12, 5kg.

    Då listade de upp va alla olika saker väger.

    Men beställ vagn på nätet då?

    Vi har beställt en Brio smile. Dock hämta ut den i butik men det är nog väldigt vanligt att köpa på nätet. Även utländska sidor för att komma ner i pris.

    Säng har vi fått av en kompis, vanlig vit spjälsäng från Ikea.

    Skötbord, bärsele, rockin baby, mm har vi också fått.

    Babyskydd och åkpåse ska vi få låna.

    Hänger en del på tradera också :)

    Så det mesta finns faktiskt hemma redan.

    Babynest ska min mamma göra. Hon är även duktig på att sticka å virka.
  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-09 22:45:44 följande:
    Vad skoj, låter som om ni har det mesta klart! =)

    Vi kan inte, eller väntar med att beställa vagn, tills vi kommer ner till Stockholm, flyttar om bara 3 veckor nu. Känns bättre att fixa det på plats, än att låta någon få gå och hämta ut den åt oss. Och vi har nog saker att ta med i flytten för att beställa den hit.

    Oj vad skoj att få mammagjord babynest! Själv håller jag på att försöka sticka en filt, men jag har precis lärt mig från youtube videor så det går sådär =)

    Idag förlovade vi oss, jag och sambon. Var just på restaurang här och åt det godaste jag ätit på länge! Allt var helt klockrent, från förrätt till dessert! mumsigt =D



    Men åhhh! Grattis! Va roligt :)

    Va det planerat eller suprise frieri?

    Ja d mesta är klart, små saker kvar nu.

    Lite filtar behövs nog. Både till säng å vagn, säkert annat också.

    Nä man vill ju inte köpa massa grejer för att direkt packa ner å frakta halva landet.
  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-09 23:13:50 följande:
    Vi hade planerat det, idag är vår 1 årsdag =) Vi har verkligen hunnit långt på 1 år måste jag säga! Men det har aldrig känts så här rätt med någon förut, så det är bara att tuta och köra =D



    Ja det var ett händelserikt år :)

    Precis, känns det så bra så kör :)

    Vi har tagit det rätt lugnt..giftermål efter 8år och barn efter 9år ;)
  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-13 21:46:10 följande:
    Jag har verkligen ett dilemma.. Vet inte om jag kommer vilja ha svängbara framhjul på vagnen eller inte! Det verkar å ena sidan vara en fördel i en stad, å andra sidan verkar fasta hjul vara bäst i snö. Vissa säger att det ena eller det andra är att föredra, men det verkar vara en smaksak. Vad kommer vi att föredra? Omöjligt att veta ju :|



    Hehe ;) För mej har 4 fasta aldrig varit ett alternativ, tycker de är otympliga.

    Men de flesta med svängbara hjul går ju att låsa. Då kan du ju välja. Har du fasta så är de ju fast. Men som du säger, smaksak. Samma med luft/icke luft hjul. En del säger att det är jobbigt med lufthjul i snö, en del säger att det funkar jätte bra.
  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-13 22:37:38 följande:
    Lufthjul ska tydligen vara bättre alternativ om man har svängbara. Och generellt lär det vara bättre i snö.. Så lufthjul har jag nog bestämt mig för ivf.

    Jag tänker att svängbara är lite instabila även om dom är låsta? Jag vet inte, men det känns så.

    Jättesvårt ju! Värre det här än att bestämma namn haha =)



    Haha namn har vi knappt ens diskuterat. Å vagnen fick jag bestämma ;)

    Hmm ja de kanske blir lite instabila..återstår att se, hehe. Men som sagt så har 4 fasta aldrig ens vart att tänka på så hellre jobbigt att köra under vintern då det är antagligen bara då som vi kommer låsa fast dom, än att ha en vagn jag tycker är jobbig hela tiden, haha.
  • atsw

    Ska faktiskt hämta ut vagnen på måndag :) sen är det inte mkt kvar.

  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-14 00:01:55 följande:
    Åh vad skoj! =)



    Ja jag vet inte riktigt vart vi ska göra av sakerna innan bebis kommer. Nu står sängen i vardagsrummet med massa grejer/kläder i. Känns tidigt att börja tvätta allt, det kan jag "roa" mej med när jag slutat jobba, hehe.

    Kanske montera isär sängen, den tar ju en del plats.

    Har precis kollat igenom lite av babygruppappens videor..förstår inte attman ska klara av detta..
  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-14 00:28:44 följande:
    Babygruppappens videor? Vad är det?

    Vi har bara en liten påse i skåpet med saker än, blir till att snabbt fixa till allt så fort vi kommer på plats. Längtar som 17 efter Stockholm nu! :)



    Du har inte babygruppens gravidapp i mobilen?
  • atsw
    Kath01 skrev 2013-07-14 13:21:55 följande:
    Den lila? Sökte i app store och hittade den. Jo, det har jag och såg nu först att det fanns videor också, hade missat det! Jag har 4 olika grav appar som jag följer.



    Aa precis, den lila. Har bara den, tycker den är bäst :)

    Kanske inte jätte givande videor men skadar ju inte å titta på dom :)
  • atsw

    Jodå, tror inte jag ska klaga så mkt faktiskt. Inte att jag har nåt att jämföra med men vart ganska skonad från grövre krämpor iaf än så länge. Nu v33.

    Ja det med namn är inte lätt ;)

    Vi kommer med störst sannolikhet bestämma oss när h*n är ute.

    Har knappt ngr förslag ens ån så länge.. vet ju vilka namn jag/vi gillar men de är ibte många. Vkivit riktigt namnkräsen! Haha ;)

  • atsw
    sofy76 skrev 2013-07-30 20:47:30 följande:
    Ja och inte lätt att hitta något som båda gillar.



    Nä precis, båda ska ju gilla det starkt. Ingen vill ju "lägga sej" i en sån stor sak.
  • atsw

    14 dagar kvar.. inga känningar alls tror jag. .

    Sammandragningar har jag haft länge men tror de lugnat sig senaste veckan..kanske för att jag slutade jobba då å tar det lite lugnare.

    Tycker också det känns lite annorlunda och mer ont där nere..hoppas att h*n håller på att fixera sig.

    Ja i september trådarna ploppar dom ut till höger och vänster ;)

  • atsw

    Bf idag..å händer ingenting :/

    Funderar på att gråva ner mej under täcket resten av dagen ;)

    Fast skulle behöva städa undan lite å så om det händer nåt snart.

    Har ännu inte gjort plats för bebiskläder nånstans, de ligger fortfarande i tvättpåsen, haha. Å bb väskan e inte helt klar.

Svar på tråden Stockholmare med bf i september 2013