• Ofeigur

Tips på "smal" mat som mättar tack!=)

Hej!

Försöker att gå ner i vikt och behöver tips på mat el tilltugg vad som helst som man kan äta mkt av utan att man går upp. Har fått idetorka. Äter bara samma mat hela tiden känns det som. Så ös på med allt ni kan komma på i matväg! Tack!=)

• Svar på tråden Tips på "smal" mat som mättar tack!=)
  • Petite Chérie
    Duckan skrev 2013-01-16 08:27:12 följande:
    Keso, avocado, nötter, kesella, ägg/omelett. Råris istället för vitt ris.
    Just avokado har ju faktiskt jättemycket kalorier fick jag veta för ett tag sedan. Ca 300 i en:O Jag vet att det är bra fett i, men ändå 300 kalorier. Känns inte värt det :S
    Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Petite Chérie
    Ofeigur skrev 2013-01-18 19:54:10 följande:

mm det är gott=) äter jag mkt på jobbet. (Jobbar på förskola)
    Och om du är hungrig skulle du kunna äta 2 kokta ägg. Det blir ca 160 kalorier=)
  • Ofeigur
    AngieT skrev 2013-01-18 19:57:52 följande:
    Och om du är hungrig skulle du kunna äta 2 kokta ägg. Det blir ca 160 kalorier=)

mm äter inte avokado! inte gott men ägg älskar jag så det blir en hel del och så har man egna så blir det många. Bara gå ut och hämta om man blir sugen.
  • Petite Chérie
    Ofeigur skrev 2013-01-18 20:12:21 följande:

mm äter inte avokado! inte gott men ägg älskar jag så det blir en hel del och så har man egna så blir det många. Bara gå ut och hämta om man blir sugen.
    Vad bra=) Sen var det någon som sa bönor tror jag, det är väldigt mättande det med=) Inte särskilt gott anser jag, men bra=)
  • Ofeigur
    AngieT skrev 2013-01-18 20:15:20 följande:
    Vad bra=) Sen var det någon som sa bönor tror jag, det är väldigt mättande det med=) Inte särskilt gott anser jag, men bra=)

mm vet men jag är ingen bönmänniska men man kanske ska ge det en chans=)
  • Petite Chérie
    Ofeigur skrev 2013-01-18 20:16:57 följande:

mm vet men jag är ingen bönmänniska men man kanske ska ge det en chans=)
    Kikärtor är det jag tycker är godast=)
  • Petite Chérie
    Ofeigur skrev 2013-01-18 20:22:21 följande:

mm dom smakar ju en del i alla fall. Brukar få linssoppa på jobbet och den är faktiskt god.
    Jaa, det är faktiskt supergott=)
  • Ofeigur
    AngieT skrev 2013-01-18 20:24:26 följande:
    Jaa, det är faktiskt supergott=)

Jag har alltid varit emot bönor och linser och sånt men nu har jag nog tänkt om. Sen man fått god mat med detta i så känner jag att jag kanske kan klara av att laga sånt själv. Jag är verkligen skitdålig på att laga mat! Men har man recept så måste det ju funka. Sambon har varit vegetarian innan han träffade mej så nu äter vi bara korv haha nejdå men det blir inte så mkt vegmat hemma. Men det ska det bli ändring på nu!=)=)
  • Petite Chérie
    Ofeigur skrev 2013-01-18 20:38:53 följande:

Jag har alltid varit emot bönor och linser och sånt men nu har jag nog tänkt om. Sen man fått god mat med detta i så känner jag att jag kanske kan klara av att laga sånt själv. Jag är verkligen skitdålig på att laga mat! Men har man recept så måste det ju funka. Sambon har varit vegetarian innan han träffade mej så nu äter vi bara korv haha nejdå men det blir inte så mkt vegmat hemma. Men det ska det bli ändring på nu!=)=)
    Haha =)
Svar på tråden Tips på "smal" mat som mättar tack!=)