• StrawberryFudge84

    Utredning med Samtal och sedan läkare

    Jag tog igår kontakt med kvinnokliniken och förklarade att jag inte trodde jag har ÄL, men den jag pratade med var inte alls förstående.

    Fick spydiga kommentarer som "Du har ju mens säger du, då har du ÄL" "köp ÄL stickor" Hon var inte alls trevlig, men hon skulle lägga en lapp till en kvinna som enbart jobbar med par som är barnlösa och behöver hjälp.

    Efter någon timme ringer den här kvinnan som arbetar med par som är barnlösa. Hon var jättetrevlig mot mig och jag fick förklara hur länge vi försökt och jag sa snart 1½ år.

    I mars ska vi få komma dit både jag och sambon. Hon kommer ta lite prover på mig och så. Killen får ju också lämna prover, men tydligen i Linköping vad jag förstod. Sedan blir det ett läkarbesök. Hon tyckte inte man skulle skämmas för att man inte blivit gravid utan att det är många som har det såhär.

    Håll tummarna för oss. Är det någon som haft samma problem och också får hjälp? vad har ni fått för hjälp? skriv gärna och berätta. 
  • Svar på tråden Utredning med Samtal och sedan läkare
  • Splash

    Hej! Själv så ska man på en utredning privat i falun på ivf kliniken eftersom jag har fått 2 tidiga missfall år 2008 och 2011 och se vad problemet är hos en själv. Hos min pojkvän vet vi problemet så man behöver inte fundera på det så mycket. Så nu väntar jag på en kallelse från kliniken men det verkar ta tid har väntat snart i 2 veckor men på måndag ska jag ringa och fråga hur det ser ut på väntelistan!

  • Langtaefterdig

    Trist att du blev så dåligt bemött... men bra att ni får börja med utredning. Vi började vår utredning i november efter 1 års försök. Snabbt insåg vi att jag inte har äl och jag är nu på dag 2 i pergotime kur. Har dock ingen mens,, utan får sätta igång den med primolut . Har du testat älskar-stickor?

  • StrawberryFudge84

    Nej det har jag ju inte. Var köper man dem?? Jag hoppas att hon ska kunna hjälpa oss! Hur kommer det sig att du inte har nån mens??

  • Diche79

    Hej,
    vi står oxå i kö för utredning!
    Slutade med p-piller juni 2011, under första året så försökte vi liksom inte skaffa barn,
    utan vi tänkte att händer det så är det bara positivt.
    I maj 2012 så började vi med sex varje/varannan dag under ÄL-veckan och jag blev
    gravid i juni. Slutade dock i MA i augusti.

    Sen har det inte blivit nåt mer, under hösten gjorde vi väl inga direkta försök heller utan sexade på
    som vanligt 1-2ggr/vecka, men nu under
    2013 har vi sexat på varje/varannan dag vid ÄL utan resultat.

    Vi har bägge lämnat blodprover, sambon ska lämna sperma nästa fre den 22.
    Sen ska vi få träffa läkare inom de närmsta 2mån.
    Jag går bara och väntar på att få läkartiden nån gång så vi kan få veta vad som strular och
    få hjälp!

Svar på tråden Utredning med Samtal och sedan läkare