• PolyPond

Vilken vaggvisa sjunger du?

Sjunger du vaggvisor för ditt barn? Vilka sjunger du och hur många verser?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?
  • stickkontakt

Vi sjunger massor. Av de i TS sjunger vi Sov du lilla videung, två verser. Andra vi brukar sjunga är Blinka lilla stjärna, Trollmor, Vem kan segla förutan vind, Mors lilla Olle, Blåsippor och Idas sommarvisa. Dottern brukar beställa vilken hon vill höra, och då är det bara att vara till lags

• BängtRagnhild

Nu i ro
    Tula hem, tula vall
    Sov min lilla lusegris
    Nu lilla humla
    Vem krafsade på dörren
    Sov du lilla videung
    Den gråa masken

Alltid samma visor i samma ordning. Räcker inte det så har jag några andra att fylla upp med  

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • elyse

Alla möjliga, inte bara klassiska vaggvisor, men saktare och saktare för att ge en sövande effekt. 

• Natulcien

När sonen var så liten att han inte kunde prata så sjöng jag alltid Trollmors vaggsång, som är min egen favorit. Men när han själv kunde säga vad han ville höra så kunde det bli alltifrån Blinka lilla stjärna till Bä, bä vita lamm och Björnen sover...

• Fröken reserverad

Trollmor, vem kan segla och påhittade ord till vyssan lull kör vi med fortfarande.

Reserverad står för upptagen.
  • Höghus

"Nu i ro, slumra in osv" fast med lite egen text. Och Kostervalsen.

• Andersson85

Här blir det oftast trollmor, Lovis vargvisa och nu lilla humla från barna i bullerbyn. Mysiga visor!

• Mercurialis
    KimPossible skrev 2013-01-19 15:30:55 följande:
    Har du den? Annars kan jag skriva ner den.

Och jag kan tydligen inte räkna idag, TRE sånger blev det ju!  
    Tack, men jag googlade och hittade texten. Jag är så glad att du nämnde den.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • KimPossible
    Mercurialis skrev 2013-01-19 16:33:03 följande:
    Tack, men jag googlade och hittade texten. Jag är så glad att du nämnde den.
    Vad bra! Den är så mysig. Speciellt mysig att sjunga så här års och drömma om varmare tider. (-20 här igen nu...).

• KimPossible

Och jag glömde "Nu i ro..."! Den hummades ofta fram, i en väldigt låg tonart. Äldsta sonen gillade det skarpt.

Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?