• PolyPond

Vilken vaggvisa sjunger du?

Sjunger du vaggvisor för ditt barn? Vilka sjunger du och hur många verser?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?
  • JMorina

Jag brukar sjunga till mina söner, 2 år och 2 mån, Lille katt, Idas sommarvisa och Ronjas vargsång.

• Alphabettown

Jag har sjungit mycket för sonen. Har haft en repertoar innehållande (bl.a.) Big Star "Thirteen", Colin Hay "I Just Don't Think I'll Ever Get Over You, Markus Krunegårds "Stjärnfallet", Jojje Wadenius "Jag Är Det Fulaste Som Finns", Elvis Presley "Can't Help Falling In Love". Vi är musikälskare och sjunger mycket och gärna de låtar vi fastnat för genom åren. Han fick en skiva med våra favoriter i dopgåva (alla låtarna ovan finns med på den) Men den som funkat allra bäst och som han fortfarande vill att vi ska sjunga varje kväll är (trumvirvel) "Å vi e AIK"..

• Apopan

"Inatt jag drömde" och "Edelweiss" har fungerat bäst här hemma av de som skulle kunna kallas för vaggvisor.

• lovie

Jag sjunger trollmor och videung o många andra, ibland sätter vi på spotify där Carola har en skiva med godnattsånger. Vi tycker om vi har en tulta med ögon blå :)

• hallontryffel

"Så att kudden kan få sin kind" är vår favoritvaggvisa.

Annars används många av de som ts föreslagit + en drös andra. Jag "samlar" på vaggvisor.

• mymy

Sjunger inte. Han somnar ändå och vår rutin är att kramas, säga god natt, sov gott och vi ses imorgon botti, sen bädda om och gå ut ur rummet.

Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?