Nagel psoriasis och harbotten psoriasis, nagon?
Finns det nagon har som har nagel eller har psoriasis som hade velat beratta sin historia lite kortfattat?
Ex nar fick ni det? Hur snabbt dok det upp? har ni mycket besvar? Tappat har? Tappat naglar?
Anledningen till att jag fragar ar for att jag upptack massa sma hal i mina tumnaglar. Precis som om nagon suttit med en nal och pickat. Har kollat forst pa internet, i tron om att jag hade nagon vitaminbrist eller nagelsvamt, men har bara fatt upp psoriasis.. Var hos en mindre serios(bor i Italien) hudlakare som slangde en blick pa mina naglar och sa att det ser ut som Psoriasis men att det fick tiden utvisa..
Naglarna har sett ut sa har i ca 3 manader nu utan nagon battring eller forsamring. Jag kan tillagga att vansternageln precis vaxt ut efter att jag forlorat den pga Streptoccor(vet inte hur det stavas) i nagenbandet.. Och vad jag har kommit fram till med hjalp av info som jag last pa diverse sidor pa Internet sa ar det just vanligt att Psoriasis bryter ut i samband med en infektion.
Jag kanner mig valdigt omtummlad och vilsen.. Jag har sett de mest otroliga bilder pa naglar och hud och vet inte vad som vantar mig och min kropp.
Sa snalla beratta garna!