• Anonym (flytt­a?)
    Äldre 20 Jan 12:48
    880 visningar
    2 svar
    2
    880

    Flytta eller stanna kvar? (för att kunna träffa sina vänner)

    Hej
    Jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd så det fick bli här..

    Jag & min man bor i en liten stad i södra Sverige..
    Vi har två barn och bor i hyreslägenhet

    Nu går vi i hustankar och har börjat kolla på hus i min hemby som ligger ca 5 mil från där vi bor nu
    Jag har min familj o vänner där, min mans familj bor 60 mil bort och vi har inga vi träffar och umgås med där vi bor nu, här har vi mest bekanta..

    Jag var innan så säker på att Ja jag vill vi ska flytta, men nu har jag kommit på andra tankar..

    Så här är det!

    Jag har inget körkort, och dem 4 vännerna jag/vi har i min hemby har ej heller körkort..
    Jag flyttade hit för 2 år sedan, och jag har haft besök kanske 3-4 ggr av mina vänner, medans jag har hälsat på dem rätt ofta, då jag får låna min mans busskort om dagarna..

    Det går bussar och tåg med bra tider och förbindelser hem till oss, men de tar 40-60 min beroende på hur man åker..

    Anledningen jag har hört varför dem inte kommit lika ofta är dels pengar (de kostar 100 kr fram o tillbaka att åka hit) sen att de är jobbigt att åkahit då de tar sin tid..

    Jag tyckte först att om vi flyttar tillbaka är de lättare för dem att hälsa på, men sen ena sidan tycker jag att jag ska väl inte behöva flytta för att mina vänner skall kunna besöka oss..

    Vad hade ni gjort??
    Jag e så kluven =/

    Jag vill samtidigt flytta men sen samtidigt trivs jag så himla bra i stan vi bor i även om jag är fruktansvärt ensam här...

  • Svar på tråden Flytta eller stanna kvar? (för att kunna träffa sina vänner)
  • Anonym (flytt­a?) Trådstartaren
    Äldre 20 Jan 16:25
    #2
    visa0 skrev 2013-01-20 13:15:44 följande:
    Jag förstår hur du känner gällande dina vänner, man önskar ju givetvis att de kunde ta sig tiden och komma och hälsa på. Speciellt när det inte är överdrivet långt. Men jag tror du får försöka se det som såhär, när du åker till din by åker du ju ändå "hem", när de åker till dig åker de "bort" och det är alltid lite kämpigare på nått sätt. Men ja, jag tycker det är lite dåligt att dina vänner inte kunnat ta sig tiden att besöka sig oftare.

    Men är att komma närmare dina vänner enda anledning till att ni funderar på att flytta?

    Jag bor 40mil från mina närmsta vänner och familj, är som du, besviken på vissa av mina närmsta vänner som inte en enda gång under 3års tid kunnat ta sig tiden att komma och hälsa på. De skyller också på att det är dyrt, kostar ca 300kr t/r om man bokar i tid. Detta har lett till att jag prioriterar dessa vänner mindre när jag väl är hemma, träffar de som tagit sig tiden och kommit på besök någon gång. Så skulle jag flytta hem för dessa vänners skull? Nej, jag är inte lika intresserad av dem längre. Men skulle jag flytta hem för att komma närmare de vänner som försökt eller har kommit på besök? Ja. Men min främsta anledning hade nog ändå vart för att komma närmare min familj.
    Nej anledningen är inte bara för vännerna!
    De e oxå för att vi vill komma ut på landet oxå!

    Sen komma lite närmare familjen med....
    Husen i staden vi bor i är som sagt jättedyra och vi vill bo på dem bättre områderna iom vi har barn!
    Vi ska på bankmöte imorgon, sen får vi se vad som händer efter det...

    Jag har en god vän som faktiskt varit och hälsat på, men hon & hennes sambo lever med en tajt budget av diverse skäl, så henne förstår jag, men dem andra som faktiskt har tid, men ingen ork =(

    Men familjen är nog största skälet till flytten...

    Det ordnar sig nog, var skönt få skriva av sig och få ett bra svar..

    Tack!
Svar på tråden Flytta eller stanna kvar? (för att kunna träffa sina vänner)