• Anonym (Desperat)

    Hur ska jag göra?

    Hejsan,
    min yngsta är nu 9 månader och ända sen hon kom har jag kämpat med att gå ner i vikt, jag har provat olika bantningsgrejer men det har jag totalt gett upp nu det klarar jag inte! Jag har börjat röra mig och vart duktig i ca 2 veckor sen rinner det ut i sanden.
    Jag kan inte låta bli godis och fika, jag äter nog något gott varje dag och jag måste alltid äta på kvällen runt 21-22 för då är jag jätte hungrig! Min man är lika sockerberoende som jag och går inte upp ett gram och därför finns alltid sånt hemma även om jag inte handlar hem det.
    Min fråga nu är alltså, hur ska jag bli kvitt sockerberoendet? Måste jag sluta äta? Hur stora portioner är lagom? Måltidsmåtten på apoteket är dom bra? Hur ska en dag se ut i kosten? Hur många mål och vad ska dom innehålla? Räcker det att promenera?
     

  • Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • Träningsexpert Elmina

    Hej

    Prata med din man och be honom att inte köpa hem godsaker, alla mår bättre av att inte äta för mycket av dessa produkter. Förklara att du tycker att det är jobbigt och om det inte finns hemma på ett par veckor blir det lättare att vänja sig av med.

    Här skrev jag ett inlägg om sötsug, ett vanligt problem 

    Följ måltidesmåtten, smarta! Ät en stor frukost så att du blir mätt och glöm inte mellanmålen som gärna får innehålla magert protein som kesella, keso eller skinka.

    Halva tallriken grönsaker till lunch och middag och välj gärna rotfrukter så att du blir mätt.

    Promenera räcker bra till en början, lite längre fram kan du lägga till styrkepass, gör inte för många förändringar på en gång.

     


Svar på tråden Hur ska jag göra?