• Anonym (Mamma)

Om en jobbig sits

Det är såhär. Pappan och jag har seperat för länge sedan sedan min dotter var 2 månader. Hon är 3 år  om 2 månader.

Nu är det så att pappan har inte funnit med i bilden så mycket för lillan förän hans sambo kom med i bilden. Då tog han upp kontakten med advokat och försökte knäcka mig totalt.

Nu blev det med umgängesstöd o nu ska hon vara med hela tiden.

och min dotter känner inte sin pappa. Hon får febertoppar efter varje umgänge o bli rädd för allt.

Kan förklara mer i mail om nån som vill prata.

P.s han har hotat mig o ta min dotter från mig men det struntar myndigheterna i. De tar hans parti.

Ni som vill bara säga att detta är mitt fel skriv inte till mig.

• Svar på tråden Om en jobbig sits
  • Anonym (Mamma)
    Lena skrev 2013-01-29 08:14:00 följande:
    Kan ni inte träffas allihopa i början?

Nej det går inte pappan säger bara att detta är mitt fel att det har blivit såhär. Och hotar mig att ta henne ifrån mig. Han skriker på mig.

Nej vill inte det för min dotter hör ju det.

• Lena

Vad säger umgångesstödet?

Spela in din och pappans samtal.

Har barnet fått lära känna umgångesstödet ordentligt?

• Anonym (Mamma)
    Lena skrev 2013-01-29 08:29:30 följande:
    Vad säger umgångesstödet?

Spela in din och pappans samtal.

Har barnet fått lära känna umgångesstödet ordentligt?

Han hotar inte mig mer för det var innan hans sambo kom in i bilden men han har pratat med sin jurist o de har suttit ihopa o han har sagt en del osanning. O blabla.

Umgängetsstödet säger att det går bra men det är för tidigt io släppa dem själva o hon har sagt att han har tagit i tösen o säger nu säger du pappa jag är faktiskt din pappa.

Barnet känner trygghet med umgängetstödet men inte med sin pappa     
  • Lena

Då tycker jag umgängestödet borde stödja mera. Vet barnet hen är där för att försvara henne?

• Anonym (Mamma)
    Lena skrev 2013-01-29 08:35:04 följande:
    Då tycker jag umgängestödet borde stödja mera. Vet barnet hen är där för att försvara henne?

Ja men han har t.o.m varit på toaletten ensam med tösen i 20 min. För att sätta på en blöja. O tingsrätten sitter fast så  de har fått tagit in en medlare hon ska prata med pappan idag. Hon medlaren tycker man ska ta det sakta framåt o bygga upp deras relation för de känner inte varandra. O han kommer inte säga som det är. O tingsrätten ta efter hans beslut sa medlaren att det kan hända

Vi får se vad som händer idag. Hon skulle ringa mig efter det. 
  • Kjell2

Pappan kommer ha svårt att ta dottern helt ifrån dig om du inte är en riktgt usel mamma, t ex hemlös, missbruk, barnmisshandel.

Däremot kommer pappan kunna få ett stegvis utökat umgänge. Första stegen har redan tagits, med övervakning. När det bedöms att pappan kan ta hand om sin dotter på ett tilflredställande sätt kommer han kunna få eget umgänge. Lite beroende på vad som funkar kan det bli varanna helg, en dag då och då eller om allt rullar på bra, varannan vecka.

Finns också en risk att pappan tycker allt är för jobbigt och omständigt och skiter i allt.

• Anonym (Mamma)
    Kjell2 skrev 2013-01-29 08:38:45 följande:

Pappan kommer ha svårt att ta dottern helt ifrån dig om du inte är en riktgt usel mamma, t ex hemlös, missbruk, barnmisshandel.

Däremot kommer pappan kunna få ett stegvis utökat umgänge. Första stegen har redan tagits, med övervakning. När det bedöms att pappan kan ta hand om sin dotter på ett tilflredställande sätt kommer han kunna få eget umgänge. Lite beroende på vad som funkar kan det bli varanna helg, en dag då och då eller om allt rullar på bra, varannan vecka.

Finns också en risk att pappan tycker allt är för jobbigt och omständigt och skiter i allt.

Jag vet att hon har sin pappan jag har aldrig tagit henne ifrån honom. Men han ska ta det lugnt med henne.

Han ska ju bli pappa i veckan ju. 
  • Kjell2
    Anonym (Mamma) skrev 2013-01-29 08:38:12 följande:

Ja men han har t.o.m varit på toaletten ensam med tösen i 20 min. För att sätta på en blöja. O tingsrätten sitter fast så  de har fått tagit in en medlare hon ska prata med pappan idag. Hon medlaren tycker man ska ta det sakta framåt o bygga upp deras relation för de känner inte varandra. O han kommer inte säga som det är. O tingsrätten ta efter hans beslut sa medlaren att det kan hända

Vi får se vad som händer idag. Hon skulle ringa mig efter det. 

Tingsrätten brukar föröka få föräldrarna att komma överrens, t ex med en medlare. Att medlaren tycker att man ska ta det sakta frammåt och bygga upp en relation är rätt normal och oftast sunt.

Om inte pappan missköter detta, och har en vettig livssituation i övrigt,  är det stor sannolikhet att det kommer landa i en dom där han får begränsat umgänge som stegvis kan utökas om det går bra. Personligen ser jag inga stora problem med det.
  • Anonym (Mamma)
    Kjell2 skrev 2013-01-29 08:54:16 följande:

Tingsrätten brukar föröka få föräldrarna att komma överrens, t ex med en medlare. Att medlaren tycker att man ska ta det sakta frammåt och bygga upp en relation är rätt normal och oftast sunt.

Om inte pappan missköter detta, och har en vettig livssituation i övrigt,  är det stor sannolikhet att det kommer landa i en dom där han får begränsat umgänge som stegvis kan utökas om det går bra. Personligen ser jag inga stora problem med det.

Tror du att jag ser nått fel med det. Vill ju att de ska bygga upp sin relation sakta men pappan har s bråttom och ta hem henne. han skulle ju ha hem henne innan hon var 3 år. Men vi får se vad som händer.

Ha det bra. 
Svar på tråden Om en jobbig sits