• Anonym

Det här med avsugning...

Hej
    Är gift sedan 25 år och lever i ett bra äktenskap. Allt är perfekt men det här med avsugning är ytterst sällan och alltid med kondom på. Nu är vi ju i 50-års åldern och det är kanske så att denna generation är mindre aktiva på detta område. Själv ger jag mer än gärna min fru oralt och är således klart uppskattat (oftast till orgasm).
    Så min fråga är: hur ofta ger ni er man en skön avsugning, sväljer ni och kan en avsugning komma rent spontant också? (förutsättning är så klart en GOD hygien). Skriv gärna in er ålder också, då jag har en känsla av att 60-talisterna är mindre för oralt?

• Svar på tråden Det här med avsugning...
  • Anonym (50 talare)

Jag suger gärna, blir kåt av det.

• Anonym (Nytt förhållande)

Min kvinna älskar att suga men att ta satsen i mun nej aldrig. 
    Hon kan bli lätt vild av att både få suga samtidigt som jag smeker hennes kön eller suger på brösten.

Ibland säger hon att jag ska spruta på brösten och jag gjorde det en gång men det kändes fattigt att inte få spruta i henne, 

• Cheeses

Har aldrig sugit av min nuvarande man sen mer än 4 år tillbaka. Han har aldrig tjatat eller surat över det heller. Vill man inte suga av så vill man inte. Förstår inte problemet? Du får väl orgasm ändå?

• Anonym (Sextiotalist)

Vi är båda födda i mitten av sextiotalet och har varit gifta och haft sex drygt 20 år. Det tog 10 år innan vi började ha oralsex, men sen dessa har vi det nu och då, ett antal gånger per år. Min fru suger till slut bara om jag har kondom, annars avbryter hon när jag "varnar". Jag tänker mig att vår generation ligger nånstans i mitten vad gäller oralsex. För många äldre uppfattas det kanske som något lite mera avancerat medan det för yngre är en självklar del av sexlivet. Men jag tror nog att de flesta i vår ålder har börjat tidigare och är mera aktiva på detta område än vad vi är. Flera synpunkter?

• Anonym (50+)

Jag är född i början av 60-tal och har varit gift i drygt 30 år. Vi har inte alls mycket oralsex och sugit av honom, utan kondom tills det gick för honom, har jag bara gjort någon enstaka gång. Han skulle nog gärna haft betydligt mer oralsex genom åren men jag tycker inte det smakar gott alls.

Jag tror också det har mycket med olika generationer att göra. I min generation tillhör det inte det vanliga sexlivet utan ses nog mer som något lite extra medan de unga verkar tycka att det liksom hör till. 

• kire
    Anonym (50+) skrev 2013-02-10 09:43:09 följande:
    Jag är född i början av 60-tal och har varit gift i drygt 30 år. Vi har inte alls mycket oralsex och sugit av honom, utan kondom tills det gick för honom, har jag bara gjort någon enstaka gång. Han skulle nog gärna haft betydligt mer oralsex genom åren men jag tycker inte det smakar gott alls.

Jag tror också det har mycket med olika generationer att göra. I min generation tillhör det inte det vanliga sexlivet utan ses nog mer som något lite extra medan de unga verkar tycka att det liksom hör till. 
    Det tror inte jag, att det har med generationer att göra alltså. Också född på 60-talet, oralsex att både ge och få har varit en självklar del av sexlivet ända sedan tonåren. Och de få (väldigt få) gånger man träffat en kvinna som inte gillar att ge så har det ju inte blivit långvarigt. Att inte gilla att ge oralsex säger ju något om inställningen till sex.
  • Anonym (Nytt förhållande)
    kire skrev 2013-02-10 11:10:57 följande:
    Det tror inte jag, att det har med generationer att göra alltså. Också född på 60-talet, oralsex att både ge och få har varit en självklar del av sexlivet ända sedan tonåren. Och de få (väldigt få) gånger man träffat en kvinna som inte gillar att ge så har det ju inte blivit långvarigt. Att inte gilla att ge oralsex säger ju något om inställningen till sex.
    Jag tror som du att det är vanligare i yngre generationer  fast åldern behöver inte ha en avgörande betydelse.
    De tre senaste kvinnorna som jag har haft sex med födda mitten av 40-talet och mitten av 50-talet har alla älskat oralsex, både att ge och att få.
    Dessutom att har 50-talarna uttalat att det är minst lika mycket för deras egen skull som de ger oralsex för att det är så skönt att suga och de blir så upphetsade av det. " Jag älskar att suga" har jag hört många gånger men däremot inte att ta satsen i munnen.
  • Kolibri12

Jag känner inte igen det där med att kvinnliga sextiotalister skulle vara mindre för oralt. Jag är född den senare delen av sextiotalet och har givit oralsex till mina partners sedan tonåren. Jag har alltid uppfattat det som vanligt bland mina jämnåriga kompisar, ett närmast förväntat inslag när man har sex och inget avancerat. Det är viktigt för mig eftersom jag tänder på att ge, särskilt om han kommer i min mun. Ja, jag sväljer, gillar det men kan bero lite på hur mannen smakar, det varierar ju, Men jag förväntar mig att få också, en man som inte ger oralsex är inget för mig.

• Anonym (70-talist)

Jag och min man är födda i mitten av 70-talet, har varit ihop i snart 20 år. Oralsex har alltid varit en självklar del av vårt sexliv. Jag suger gärna av honom, och suger i stort sett alltid när vi har sex. Jag tar satsen i munnen men sväljer inte, vill heller inte så gärna suga efter att han varit inne i mig. Kan också överraska och suga av honom när han minst anar det!

• Anonym (90:a)

vi är båda födda 1990. Suger endast av i förspelet eftersom han så fort han kommit slaknar och inte kan köra igen förrän efter måååånga timmar :-/

Svar på tråden Det här med avsugning...