• Anonym

Det här med avsugning...

Hej
    Är gift sedan 25 år och lever i ett bra äktenskap. Allt är perfekt men det här med avsugning är ytterst sällan och alltid med kondom på. Nu är vi ju i 50-års åldern och det är kanske så att denna generation är mindre aktiva på detta område. Själv ger jag mer än gärna min fru oralt och är således klart uppskattat (oftast till orgasm).
    Så min fråga är: hur ofta ger ni er man en skön avsugning, sväljer ni och kan en avsugning komma rent spontant också? (förutsättning är så klart en GOD hygien). Skriv gärna in er ålder också, då jag har en känsla av att 60-talisterna är mindre för oralt?

• Svar på tråden Det här med avsugning...
  • Anonym (70-talare)

Jag suger gärna, ofta, länge och bra

- Det kan vara förspel
    - Det kan vara en överraskningsavsugning i duschen (han duschar, jag smiter i, suger av, smiter ut)
    - Det kan vara avslutningen på sexet
    - Det kan vara lite kuksug mitt under sexet
    - Det kan börja som förspel men han njuter så jäkla mycket att jag inte kan sluta utan fullföljer och sväljer
    - Det kan vara en Bolibompaavsugning, jag startar Bolibompa åt barnet och säger åt honom att "tvätta väl valda delar" - han brukar inte protestera

..och så en massa variationer på ovan nämnda teman. Så länge vi inte har haft analsex så kan jag ta den i munnen när som. Eftersom det blir så kladdigt annars så sväljer jag. Utom i duschen, då kan vi leka "spruta tomteskägg"

• Anonym (gillar)

Jag suger mer än gärn och jag har t om tagit satsen i munnen vid ett par tillfällen, varit motståndare till det i många år men plötsligt fick jag för mig att jag ville och det gick bra. 
    Vi har varit ihop i 16 år, födda på 70 talet om det nu gör nån skillnad? 

• Anonym (Sextiotalist)
    Anonym (gillar) skrev 2013-02-10 13:11:07 följande:
    Jag suger mer än gärn och jag har t om tagit satsen i munnen vid ett par tillfällen, varit motståndare till det i många år men plötsligt fick jag för mig att jag ville och det gick bra. 
    Vi har varit ihop i 16 år, födda på 70 talet om det nu gör nån skillnad? 
    Var du motståndare till att suga över huvudtaget i många år eller bara till att  ta emot i munnen? Efter att du har upptäckt att det gick bra att ta i munnen, kommer du nu att göra det ofta?
  • Anonym (Sextiotalist)

Jag läste för kanske 10 år sedan något om proportionerna 20 - 80. Dvs att av äldre personer var det omkring 20 procent som hade eller hade haft oralsex som en del av sitt sexliv, medan det var 80 procent av de yngre. Äldre syftade kanske då på personer födda på 1920- och 30-talet, yngre på sådana som var födda på 1970-talet. Efter detta har kanske andelen ökat ytterligare för de yngre. Poängen var att en stor förändring har ägt rum just för denna form av sex, från att ha varit något lite udda som de mest avancerade gjorde till att ha blivit en närmast sjävklar del av sexlivet. Nånstans på väg från 1930-tal till 1970-tal passerades väl en brytpunkt där majoriteten började ha oralsex, kanske för personer födda på 1950-talet?  Det verkar vara lite blandat för 60-talister enligt inläggen ovan. För vissa är det mycket och självklart, medan andra är mera reserverade. För en del kanske det är som för oss, att vi inte hade det med från början, men sen småningom "bytte sida". 

• Anonym

jag suger gärna som en del av förspelet men oftast inte tills han kommer utan sen går vi över till peneterade sex och så kommer han i mig. Är inte så förtjust i att ta satsen i munnen..

• Anonym (Sextiotalist)
    Anonym skrev 2013-02-11 08:11:10 följande:
    jag suger gärna som en del av förspelet men oftast inte tills han kommer utan sen går vi över till peneterade sex och så kommer han i mig. Är inte så förtjust i att ta satsen i munnen..
    Ålder?
  • Anonym (Sextiotalist)
    kire skrev 2013-02-10 11:10:57 följande:
    Det tror inte jag, att det har med generationer att göra alltså. Också född på 60-talet, oralsex att både ge och få har varit en självklar del av sexlivet ända sedan tonåren. Och de få (väldigt få) gånger man träffat en kvinna som inte gillar att ge så har det ju inte blivit långvarigt. Att inte gilla att ge oralsex säger ju något om inställningen till sex.
    Att det har blivit så allmän med oralsex så att det självklart hör till gör det ju också tufft för kvinnor som inte vill suga som detta inlägg visar. Om man inte vill suga så åker man. Hur många kvinnor känner sig tvungna att suga och till och med svälja trots att deegentligen inte vill?
  • Anonym (gillar)
    Anonym (Sextiotalist) skrev 2013-02-11 07:56:24 följande:
    Var du motståndare till att suga över huvudtaget i många år eller bara till att  ta emot i munnen? Efter att du har upptäckt att det gick bra att ta i munnen, kommer du nu att göra det ofta?
    Sugit har jag gjort alltid men inte tagit satsen i munnen under de år vi varit tillsammans dock. Kommer säkert att göra det oftare när andan faller på så att säga...
  • Anonym
    Anonym (Sextiotalist) skrev 2013-02-11 18:00:18 följande:
    Att det har blivit så allmän med oralsex så att det självklart hör till gör det ju också tufft för kvinnor som inte vill suga som detta inlägg visar. Om man inte vill suga så åker man. Hur många kvinnor känner sig tvungna att suga och till och med svälja trots att deegentligen inte vill?

Tror du på allvar att en man lämnar en för att man inte suger eller sväljer? Jag har haft 2 långa seriösa förhållanden, inne på mitt 3:de nu. Oralsex har inte ingått i något förhållande men inte har de män jag vart tillsammans med lämnat mig för att vi inte har oralsex, herregud. Hur mycket älskar man sin partner om man lämnar för en sådan sak undrar jag då?
  • Anonym (femtiotalist)

Har aldrig nekat avsugning, sen är det ju inte alla man vill suga.....om jag säger så. Tar gärna satsen i munnen om det är någon jag verkligen känner för - annars inte.

Svar på tråden Det här med avsugning...