• Anonym

Det här med avsugning...

Hej
    Är gift sedan 25 år och lever i ett bra äktenskap. Allt är perfekt men det här med avsugning är ytterst sällan och alltid med kondom på. Nu är vi ju i 50-års åldern och det är kanske så att denna generation är mindre aktiva på detta område. Själv ger jag mer än gärna min fru oralt och är således klart uppskattat (oftast till orgasm).
    Så min fråga är: hur ofta ger ni er man en skön avsugning, sväljer ni och kan en avsugning komma rent spontant också? (förutsättning är så klart en GOD hygien). Skriv gärna in er ålder också, då jag har en känsla av att 60-talisterna är mindre för oralt?

• Svar på tråden Det här med avsugning...
  • sandylove

spontant absolut, sväljer gärna. 29 år

• lilsis
    kire skrev 2013-02-10 11:10:57 följande:
    Det tror inte jag, att det har med generationer att göra alltså. Också född på 60-talet, oralsex att både ge och få har varit en självklar del av sexlivet ända sedan tonåren. Och de få (väldigt få) gånger man träffat en kvinna som inte gillar att ge så har det ju inte blivit långvarigt. Att inte gilla att ge oralsex säger ju något om inställningen till sex.
    Jösses vilka dumheter!

Det säger ingenting mer än att den personen inte gillar att ge oralsex, svårare än så är det inte.
  • Ernst Hugo
    kire skrev 2013-02-10 11:10:57 följande:
    Det tror inte jag, att det har med generationer att göra alltså. Också född på 60-talet, oralsex att både ge och få har varit en självklar del av sexlivet ända sedan tonåren. Och de få (väldigt få) gånger man träffat en kvinna som inte gillar att ge så har det ju inte blivit långvarigt. Att inte gilla att ge oralsex säger ju något om inställningen till sex.

Instämmer - utan oralsex funkar det inte in längden.
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Anonym (Sextiotalist)
    Anonym skrev 2013-02-11 20:03:44 följande:

Tror du på allvar att en man lämnar en för att man inte suger eller sväljer? Jag har haft 2 långa seriösa förhållanden, inne på mitt 3:de nu. Oralsex har inte ingått i något förhållande men inte har de män jag vart tillsammans med lämnat mig för att vi inte har oralsex, herregud. Hur mycket älskar man sin partner om man lämnar för en sådan sak undrar jag då?
    Nej, det är ju så där man hoppas att det skulle vara. Men flera inlägg här visar ju att det finns män som inte accepterar en kvinna som inte suger.
  • Anonym
    Anonym (Sextiotalist) skrev 2013-02-11 20:37:52 följande:
    Nej, det är ju så där man hoppas att det skulle vara. Men flera inlägg här visar ju att det finns män som inte accepterar en kvinna som inte suger.
    Haha ja många män här på FL tycker så ja, men de är ju knappast representativa för hela den manliga befolkningen. Många som har väldigt udda åsikter här på forumet har jag märkt. Som jag sa har jag inte träffat på en enda kille IRL som skulle lämna sin tjej om inte oralsex ingår i deras sexliv.
  • Anonym (Sextiotalist)
    Anonym (gillar) skrev 2013-02-11 18:58:34 följande:
    Sugit har jag gjort alltid men inte tagit satsen i munnen under de år vi varit tillsammans dock. Kommer säkert att göra det oftare när andan faller på så att säga...
    Vad var det bästa respektive sämsta när du gjorde det första gången? Hur reagerade din man? Kom ni överens om att du skulle pröva eller gjorde du det bara?
  • Kolibri12
    Anonym (Sextiotalist) skrev 2013-02-11 20:37:52 följande:
    Oralsex är olika viktigt för olika personer. Jag är kvinna och har svårt att se att jag skulle vara nöjd med en relation utan det. En relation huvudsakligen baserad på sex eller en inte så allvarlig relation skulle jag inte ens överväga om mannen inte vill ge. Vore jag djupt förälskad eller skulle älska mannen vore det kanske inte lika självklart. Men jag skulle anse det vara ett problem om han inte vill ge, och skulle inte vara nöjd med vårt sexliv.
  • Anonym (Sextiotalist)
    Anonym skrev 2013-02-11 20:41:15 följande:
    Haha ja många män här på FL tycker så ja, men de är ju knappast representativa för hela den manliga befolkningen. Många som har väldigt udda åsikter här på forumet har jag märkt. Som jag sa har jag inte träffat på en enda kille IRL som skulle lämna sin tjej om inte oralsex ingår i deras sexliv.
    Skönt om det är så. Vi var länge utan oralsex och jag var inställd på att jag antagligen aldrig skule få pröva. Men sen ändrade sig min fru så småningom och det var jätteskönt att få uppleva det. Det är knappast troligt, men om hon skulle vilja sluta suga så skulle jag acceptera det.
  • Anonym (Sextiotalist)
    Kolibri12 skrev 2013-02-11 20:49:49 följande:
    Oralsex är olika viktigt för olika personer. Jag är kvinna och har svårt att se att jag skulle vara nöjd med en relation utan det. En relation huvudsakligen baserad på sex eller en inte så allvarlig relation skulle jag inte ens överväga om mannen inte vill ge. Vore jag djupt förälskad eller skulle älska mannen vore det kanske inte lika självklart. Men jag skulle anse det vara ett problem om han inte vill ge, och skulle inte vara nöjd med vårt sexliv.
    Visst det kan ju vara "andra vägen" också. Har du träffat på många män som inte vill ge då?
  • Kolibri12
    Anonym (Sextiotalist) skrev 2013-02-11 20:52:11 följande:
    Visst det kan ju vara "andra vägen" också. Har du träffat på många män som inte vill ge då?
    Nja, så särskilt många män har jag inte haft överhuvudtaget, men visst har jag träffat på en eller annan som inte vill. En hade jag en längre relation med, för länge sedan. Dåligt sex överlag, bland annat på grund av att han inte ville ge oralsex. Men ville givetvis få, massor. En del ger ju fastän de egentligen inte är så förtjusta i det, lovvärt i och för sig. Men de allra bästa är de som älskar det
Svar på tråden Det här med avsugning...