• frida198004

    behöver hjälp från er ap-experter! lämna 9-månaders hos pappa?

    Hej!
    Jag behöver hjälp från er som är kunniga inom ap. Jag och min man har en 9-månaders bebis. Jag är föräldraledig och min man träffar sin son ca 1,5-2 h på vardagar och självklart hela helgerna också. Han nattar, ger mat, byter blöjor, leker, myser etc så han är en toppenpappa men jobbar som sagt och är borta från bebisen därför. Pappan är ensam med bebisen någon/några timmar i veckan men annars är jag där jämt.

    Jag har nu blivit bortbjuden på spa om en månad och skulle då vara borta 27 h allt som allt. Jag har hört att det är ok att bebis är hemma med pappa eftersom pappan är sekundär anknytningsperson men det känns långt med över ett dygn kanske? Men bebis kanske inte har tidsuppfattning på det sättet?

    Kan f.ö. säga att mormor (som bebis känner väldigt väl) varit barnvakt 6 h för en vecka sen när vi var på sjukhuset och det gick jättebra och han verkade inte påverkad av det efteråt heller - inte klängig eller så - bara "normalt" glad att se oss.

    Min fråga är väl egentligen att höra vad ni som kan mer om anknytning tycker om att lämna bebis med pappa i 27 h - jag vill ju inte traumatisera bebis på något sätt alls och känner mig jätteorolig även om jag väldigt gärna vill åka på spa också.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden behöver hjälp från er ap-experter! lämna 9-månaders hos pappa?
  • Liselurvan
    cloudberry79 skrev 2013-02-06 12:17:09 följande:
    Man MÅSTE ju inte rätta sig efter AP-tänket, men är man AP-inriktad och vill ha andra AP-föräldrars input och åsikter så begriper jag inte varför folk ska komma och dumförklara de som gillar AP och tycker det är bästa sättet att leva med små barn.
    Nä, det har du rätt i!
  • frida198004
    cloudberry79 skrev 2013-02-06 12:14:11 följande: