• Viktoria123

Tvättcreme vid blöjbyte

Undrar om det är någon här som använder tvättcreme vid blöjbyte istället för vatten. Vi låg inne på neo och där användes det tvättcreme och eftersom vi inte får plats med skötbordet i badrummet börja jag fundera på om detta är en bra lösning?

Anton - 130127
  • Svar på tråden Tvättcreme vid blöjbyte
  • zumba

För att det är enklare att ta färdiga våta servetter med en hand än att ta tvättlappar o ha på tvättkräm sen luktar det gott med lavendelolja på dom

• Aileen Allannah
    Viktoria123 skrev 2013-02-06 20:54:11 följande:
    Om man inte vill ha kallt vatten, hur länge håller det sig i en termos då?
    Beror på hur bra termos du har, men tar du ordentligt varmt vatten så håller det värmen hela dagen. Sen är det väl inte så bökigt att hämta nytt vatten under dagen?
  • Viktoria123

Kanske inte. Men försöker komma på vilket alternativ som skulle vara allra smidigast :p

Tvättcreme, vatten i bunke, vatten i termos eller egna våtservetter...kan verkligen inte bestämma vilket som är smidigast och bäst

• Aileen Allannah
    Viktoria123 skrev 2013-02-06 21:20:52 följande:
    Kanske inte. Men försöker komma på vilket alternativ som skulle vara allra smidigast :p

Tvättcreme, vatten i bunke, vatten i termos eller egna våtservetter...kan verkligen inte bestämma vilket som är smidigast och bäst
    Du kan ju testa dig fram, du kommer hinna byta många bajsblöjor, så du kommer hitta din favorit, vad som funkar bäst. Vatten finns ju alltid hemma, köp tvättcreme och prova med det, solrosolja är ju också enkelt att ha hemma, så det är bara att prova vad som funkar bäst för dig.
  • Aileen Allannah
    Viktoria123 skrev 2013-02-06 21:29:23 följande:
    Haha jo det är sant :p
    Solrosolja? Hur menar du då?
    Olivolja kan lukta litegrann, men solrosolja gör inte det. Men det är en smaksak.
  • skogsvitter
    Viktoria123 skrev 2013-02-06 20:41:50 följande:
    Men varför skulle egna våtservetter vara bättre än tvättcreme då? :)
    För att tvättcreme innehåller ohälsosamma (och i värsta fall direkt skadliga) mineraloljor och andra kemiska/syntetiska ämnen, hur kan man tro att detta är likvärdigt eller bättre än helt naturliga produkter? Kollar man innehållsförteckningen i tex dax tvättcreme så är vartenda ämne (förutom vatten) högst tveksamt och med potentiella hälsorisker. Personligen tycker jag det är rena vansinnet att rekommendera detta till spädbarnets känsliga hy, än värre att den används av sjukvården. Å andra sidan kan jag väl säga att jag inte blir särskilt förvånad.

Tipsar om att kolla upp innehållsförteckningen, vad är egentligen alla dessa ämnen? Inte är det vegetabilisk olja i alla fall!
  • zumba

Men det är tvättkräm i egna oxå

Svar på tråden Tvättcreme vid blöjbyte