• Viktoria123

Tvättcreme vid blöjbyte

Undrar om det är någon här som använder tvättcreme vid blöjbyte istället för vatten. Vi låg inne på neo och där användes det tvättcreme och eftersom vi inte får plats med skötbordet i badrummet börja jag fundera på om detta är en bra lösning?

Anton - 130127
  • Svar på tråden Tvättcreme vid blöjbyte
  • skogsvitter
    zumba skrev 2013-02-06 21:45:46 följande:
    Men det är tvättkräm i egna oxå
    Det har jag däremot aldrig använt. Jag trodde du menade tvättkräm som i egen tvättkräm, inte att det var en ingrediens... helt onödigt och överflödigt när du redan har vatten och olja?
  • zumba

Provade vatten o olja först men tyckte det var lättare att få bort bajs med tvättkrämen i oxå , kiss vid blöjbyten tog jag bara vatten

• skogsvitter

Förövrigt kan jag också rekommendera pumptermos om du vill ha vatten som håller sig lagom varmt länge. Då kan du göra en blandning med lite olja och lavendel i termosen och torra tvättlappar intill, så har då allt som behövs

• Aileen Allannah
    zumba skrev 2013-02-06 21:54:50 följande:
    Provade vatten o olja först men tyckte det var lättare att få bort bajs med tvättkrämen i oxå , kiss vid blöjbyten tog jag bara vatten
    Jag förstår inte det där, enda gången jag har haft svårt att få bort bajs med olja och vatten har varit när sonen kommit hem med intorkat bajs från förskolan. Annars är det ju liksom blött, bara att torka bort?
  • Aileen Allannah
    zumba skrev 2013-02-06 21:57:00 följande:
    Alla barn är inte lösa i magen
    Nej, naturligtvis inte, men det är ju inte snustorrt heller? Och är de väldigt hårda i magen så fastnar det inte på huden heller, det är det jag menar.
  • zumba

Det har det då gjort på mina , dom sitter på blöjan o det trycks mot huden

• skogsvitter
    zumba skrev 2013-02-06 21:54:50 följande:
    Jo det är ju visserligen garanterat lättare att få bort bajs snabbt med starka kemikalier, alkoholer, syror mm än med naturlig olja.. å andra sidan tvättar du ju även bort hudens eget skydd samtidigt.
  • zumba

Nu är det inte starka kemikalier i tvättkräm

Svar på tråden Tvättcreme vid blöjbyte