• Viktoria123

Tvättcreme vid blöjbyte

Undrar om det är någon här som använder tvättcreme vid blöjbyte istället för vatten. Vi låg inne på neo och där användes det tvättcreme och eftersom vi inte får plats med skötbordet i badrummet börja jag fundera på om detta är en bra lösning?

Anton - 130127
  • Svar på tråden Tvättcreme vid blöjbyte
  • Aileen Allannah
    zumba skrev 2013-02-06 22:00:05 följande:
    Det har det då gjort på mina , dom sitter på blöjan o det trycks mot huden
    Om du byter på en gång?
  • zumba

Mina har suttit o bajsat tex o då smetats det ut bra i alla veck o hela rumpan

• skogsvitter
    zumba skrev 2013-02-06 22:04:22 följande:
    Nu är det inte starka kemikalier i tvättkräm
    Jasså? Vad är det i då?
  • zumba

Slå upp den milda tvättkrämen ACO o tala om för mig vilket ämne som är en stark kemikal

• Aileen Allannah
    zumba skrev 2013-02-06 22:11:08 följande:
    Mina har suttit o bajsat tex o då smetats det ut bra i alla veck o hela rumpan
    Jo, men byter man på en gång så funkar ju olja och vatten. Men ja, alla gör som de vill.
  • skogsvitter
    zumba skrev 2013-02-06 22:13:22 följande:
    Slå upp den milda tvättkrämen ACO o tala om för mig vilket ämne som är en stark kemikal
    Skämtar du med mig nu?
    Detta är hela listan på ingredienser i just den tvättkrämen:
    Aqua
    Paraffinum Liquidum
    Ceteareth-6
    PEG-12
    Cetyl Alcohol
    Stearic Acid
    Stearyl Alcohol
    Glyceryl Stearate
    PEG-100 Stearate
    Isopropyl Myristate
    Caprylic/Capric Triglyceride
    Carbomer
    Triethanolamine
    Methylparaben
    Ethylparaben

Förutom vatten, har du någon aning om vad alla dessa ämnen är? Inte konstigt att så många får röda rumpor osv. Denna var dessutom värre än dax eftersom den dessutom innehåller parabener vilka har kända skadliga bieffekter precis som mineraloljor.
  • zumba

Har aldrig haft en röd rumpa på mina barn ! O ja googla på dessa ämnen om du inte vet vad det är

• zumba

Ja nu har ju inte olja o vatten passat mig o det har funkat med denna blandning o aldrig ett problem med röda rumpor på 4 barn så

• Echo
    skogsvitter skrev 2013-02-06 22:07:03 följande:
    Förmodligen är det kaustik soda som gör att bajset lätt går att torka bort. Det är nämligen en av ingredienserna i dax tvättkräm: Sodium Hydroxide...

sv.wikipedia.org/wiki/Kaustik_soda
    Förmodligen inte. Snarare så används natriumhydroxid i låg koncentration för att justera pH-värdet. Du kan knappast jämföra det med den koncentration som används som propplösare, det är bara fånigt. Mycket som är ofarligt eller till och med hälsosamt är mer eller mindre farligt i hög koncentration.
    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
Svar på tråden Tvättcreme vid blöjbyte