Inlägg från: MajsanGG |Visa alla inlägg
  • MajsanGG

30 utvalda 2013!

Demajbebis skrev 2013-02-20 17:56:48 följande:
    Japp började med utredning 2011 men har inte världens mest engagerade gyn, det vi i stort sett har gjort i utredningen är att dom kollat sambons sperma o jag fick efter mkt tjat gå ta blodprov nu dag 21 i cykeln som inte visade på någon ägglossning. Min gyn skickade ett brev där hon skrev att vi ska höras över telefon igen och diskutera hur vi går vidare. Bokade telefontid, fick först 13 mars! Så jag hoppas på att monitorn hjälper mig mer än hon gjort!!

Dejma, jag ringde GynStockholm för utredning den 3e januari, fick tid för sambon o mig den 7e feb. Den dagen fick jag gynundersöknong samt blodprov tagen, o min kille remiss till Huddinge för spermprov (han lämnade det måndagen efter, den 11e feb). Bokade 18 för spolning och 21 för äl-ultraljud redan den dagen. Men mensen kom tidigt och jag fick omboka (äl-ultraljud den 18 och avboka 21 samt vänta en månad för spolning).

Var där för äl-ultraljud i måndags som sagt, men ingen äl på G, så hon fixade o letade efter hennes assistent för att jag skulle få spolning  och inte missa 28 dagar. Sen lyckades hon hitta en lucka den 21 (imorgon alltså) så jag kan få äl-ultraljud och med tur, kanske får vi svar inom ett par veckor!!

Jag rekomenderar de 100%! Hon är dessutom helt underbar, trevlig o pedagogiskt.

• MajsanGG
    Demajbebis skrev 2013-02-20 17:56:48 följande:
    Japp började med utredning 2011 men har inte världens mest engagerade gyn, det vi i stort sett har gjort i utredningen är att dom kollat sambons sperma o jag fick efter mkt tjat gå ta blodprov nu dag 21 i cykeln som inte visade på någon ägglossning. Min gyn skickade ett brev där hon skrev att vi ska höras över telefon igen och diskutera hur vi går vidare. Bokade telefontid, fick först 13 mars! Så jag hoppas på att monitorn hjälper mig mer än hon gjort!!
    MajsanGG skrev 2013-02-20 18:51:36 följande:

Dejma, jag ringde GynStockholm för utredning den 3e januari, fick tid för sambon o mig den 7e feb. Den dagen fick jag gynundersöknong samt blodprov tagen, o min kille remiss till Huddinge för spermprov (han lämnade det måndagen efter, den 11e feb). Bokade 18 för spolning och 21 för äl-ultraljud redan den dagen. Men mensen kom tidigt och jag fick omboka (äl-ultraljud den 18 och avboka 21 samt vänta en månad för spolning).

Var där för äl-ultraljud i måndags som sagt, men ingen äl på G, så hon fixade o letade efter hennes assistent för att jag skulle få spolning  och inte missa 28 dagar. Sen lyckades hon hitta en lucka den 21 (imorgon alltså) så jag kan få äl-ultraljud och med tur, kanske får vi svar inom ett par veckor!!

Jag rekomenderar de 100%! Hon är dessutom helt underbar, trevlig o pedagogiskt.

Men vänta nu... du kanske inte bor i Stockholm... FÖRLÅT!! Skäms

• MajsanGG
    Demajbebis skrev 2013-02-20 19:06:22 följande:
    Nää , tyvärr bor jag nere i Småland :( vf fick du spolning då? Har jag oxå rätt till det? Kram
    Synd...   Rynkar på näsan

Jag fick spolning i måndags, för hon tittade o det var precis den rätta dagen för det. Jag tror du har rätt, det är en av proverna som tas vid utredning, om jag inte missuppfattat läkaren...
  • MajsanGG
    Pau skrev 2013-02-20 23:06:24 följande:
    Ja, det gick fort...väldigt fort. Därför min förvåning att bli utvald oxå som jag skrivit tidigare. Måste vara fruktansvärt jobbigt för er, skönt att en lösning är på väg. Håller alla tummar och tät jag har! Lycka till!

Tack Paulina! Ja, det kommer bli bra! :) Imorgon är det sista provet, sen vänta svar. Grattis än en gång! Kram!
  • MajsanGG
    Pau skrev 2013-02-21 07:57:56 följande:

Tack igen lycka till med provtagningen och hoppas på positivt svar! kramar
    Hjärta

Ägglösningsultraljud idag! Sista prov i utredningen, snart får vi ett svar! Hoppas hoppas hoppas!!!!! 
  • MajsanGG
    grodis skrev 2013-02-21 10:30:08 följande:
    Lycka till idag! Hoppas att det går bra

Tack! Är i väntrummet nu... lite skakig idag, fattar inte! Så nervöst...
  • MajsanGG
    Stassa skrev 2013-02-21 11:58:53 följande:
    Jag hade bruna flytningar igår kväll, och tog för givet att nu är mensen här. Så då "dog" hoppet och jag förberedde mig på att börja använda monitorn efter helgen (är bortrest i helgen). Men sen har det inte kommit någonting mer efter det. Så nu har hoppet plötsligt "återuppstått". Jag springer dock på toaletten en gång i halvtimmen för att kolla om mensen har kommit eller inte. Mina arbetskompisar måste tro att jag har fått urinvägsinfektion eller något.

Tänk positivt! Jag håller tummarna!
  • MajsanGG
    Stassa skrev 2013-02-21 12:51:12 följande:
    Lycka till!

Pixlar skrev 2013-02-21 12:57:41 följande:
    Lycka till!
    Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012

Tack tjejer! Det gick jättebra, jag är så otroligt nöjd med min läkare! Äl hade nämligen precis varit o hon konstaterade att allt ser perfekt ut. Nu blir det återbesök tillsammans o förhoppningsvis får vi ett svar redan då! Jag är så nervös! O lycklig! Det känns som om drömmen kan bli verklighet! ^^
  • MajsanGG
    Stassa skrev 2013-02-21 15:39:00 följande:
    Vad skön att du hade en bra läkare och att allt verkas ser perfekt ut. Min mens har fortfarande inte kommit igång. Så jag fortsätter hoppas. Om den inte har dykt upp i morgon bitti, så blir det till att kissa på en sticka.

Vad spännande! Jag tror det blir plus för dig imorgon! Yippeeeee!
  • MajsanGG
    Pau skrev 2013-02-21 21:16:04 följande:
    Hoppas ni fick ett positivt resultat! <3

Hej Paulina! Vet inte om jag har svarat redan, har lite dålig koll när jag läser o skriver med mobilen. Hon kunde se att äl hade precis varit (hon hade tittat o mätt äggen redan i måndags o igår kunde hon se att det håll på att "dra ihop sig", alltså lösningen redan skett). Trist för det betyder att det finns ingen möjlighet till bebis, tror jag. Men ändå skönt att alla prov är tagna nu. Den 13 mars ska vi dit igen för återbesök. Jag verkligen hoppas att vi får svar o lösning till problemet. Vill bli mamma så hemskt mycket! Hur är det med dig? Kram!
  • MajsanGG
    Stassa skrev 2013-02-25 13:29:41 följande:

Min mens kom i fredags morseGråter , som jag trodde. Idag ska jag köpa batterier till monitorn och i morgon ska jag förmodligen börja kissa på den. Ska sätta mig och läsa igenom häftet ikväll.

Gråter

Kram på dig!! 
  • MajsanGG

ote=68976831][quote-nick]Suecitarica skrev 2013-02-27 21:53:11 följande:[/quote-nick]Hej alla, trots att jag ej vart en av de utvalda lyckades vi ändå pricka in äl och plussade 2-3v i måndags :))) Håller tummarna för er alla här och lycka till :))[/quote]

Suecitarica skrev 2013-02-27 21:53:11 följande:
    Hej alla, trots att jag ej vart en av de utvalda lyckades vi ändå pricka in äl och plussade 2-3v i måndags :))) Håller tummarna för er alla här och lycka till :))

Grattis!
  • MajsanGG
    grodis skrev 2013-03-01 10:18:41 följande:
    Hej tjejer! Hur mår ni idag? Antingen så håller jag på att bli sjuk eller så är det nåt annat för jag känner mig konstig! Den senaste veckan har jag haft kraftiga humörsvängningar, illamående titt som tätt, extremt trött och lättare mensvärk utan mens eller äl. I går och idag känner jag mig väldigt vinglig och har förhöjd temp. Jag hoppas så klart på att jag är gravid men det kan lika gärna vara PMS eller nåt annat. Om två dagar är min mens beräknad så nu håller jag tummen på att den håller sig borta :) Ha en skön fredag! Kram kram

grodis skrev 2013-03-01 10:18:41 följande:
    Hej tjejer! Hur mår ni idag? Antingen så håller jag på att bli sjuk eller så är det nåt annat för jag känner mig konstig! Den senaste veckan har jag haft kraftiga humörsvängningar, illamående titt som tätt, extremt trött och lättare mensvärk utan mens eller äl. I går och idag känner jag mig väldigt vinglig och har förhöjd temp. Jag hoppas så klart på att jag är gravid men det kan lika gärna vara PMS eller nåt annat. Om två dagar är min mens beräknad så nu håller jag tummen på att den håller sig borta :) Ha en skön fredag! Kram kram

Håller tummarna!
  • MajsanGG

Och så kom mensen här också! Suck... jag som hade hoppats på att spolningen skulle hjälpa... kan säga att jag mår inget bra idag...    Gråter

• MajsanGG
    Frajda 80 skrev 2013-03-04 11:55:42 följande:

Skickar en stoooor kram!

Du får se det positivt att det brukar inte ta sig första gången efter en spolning.
    Stassa skrev 2013-03-04 11:58:20 följande:
    Stackars dig.
    Är det så Frajda80? TACK! Du gjorde min dag!! 

Tack Stassa!

Näh, jag får gå omkring o vara ledsen några timmar o sen är det bara o kämpa på! Det kommer en ÄL snart o då ska det mysas ordentligt!  

• MajsanGG
    VEA skrev 2013-03-04 12:19:16 följande:

Usch så tråkigt men fin inställning du har! Har du hunnit börja monitorn än?
    Hej VEA! Ja, efter ett år så måste man försöka o "skydda" sig själv lite. Jag är ganska dålig på att "inte oroa mig", så det är säkert så att det är JAG som blockerat mig o hela bebis verkstan. Men men... vi har iallafall gått igenom utredningen nu o får resultat om 10 dagar. Men tills dess tänker jag inte tänka på det för mycket! 

Jag har kört med CBs äl-tester, har inte monitor, men det går bra med testerna ändå.  :) 
Svar på tråden 30 utvalda 2013!