• Anonym (Velpellan)

Vill ha ett till barn, men relationen knakar..

Jag och min sambo har ett barn på drygt ett år. Vi har varit tillsammans i drygt två år, och har under i princip hela tiden haft problem. Inte så att vi bråkar egentligen - det gör vi nästan aldrig - utan vi är helt enkelt inte kära i varandra.

Vardagen funkar helt okej, men båda känner att vi saknar olika saker som vi inte kan ge varann. Vi har pratat mycket om att dela på oss, men samtidigt tänker jag att alla har väl NÅGRA problem? Kanske ska jag vara nöjd som det är och vara glad att det inte finns alkoholism, våld eller droger inblandade, glada att vi inte bråkar en massa osv. 

Jag har alltid velat ha en rätt stor familj, och längtan efter ett till barn har funnits i snart ett år nu, men det känns ju idiotiskt att skaffa ett till barn om man funderar på att separera? Eller borde jag acceptera läget och försöka hålla ihop med min sambo?

Hjälp!   

• Svar på tråden Vill ha ett till barn, men relationen knakar..
  • Anonym (Velpellan)
    LeaveMeAlone skrev 2013-02-11 15:13:20 följande:
    Du kan inte tvinga honom att försöka, men du kanske kan få honom att förstå vad som är viktigt för dig, och att om det som du vill ha inte kan hämtas i er relation så kommer ni göra slut. Sen får han ta ställning till om han vill kämpa eller ge upp. Man kan inte äta kakan och ha den kvar.
    Han vet precis vad jag saknar och vill ha, och han KAN ge mig det, om han bara skulle vilja :/
  • Anonym (vi gjorde ett)
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:12:54 följande:

Jag tror nog ändå det nånstans inom mig, annars borde jag ju gett up helt? Däremot är min kille svår att övertala till att försöka..

Vi kommer absolut bra överens och har samma åsikter om i princip allt, och det hoppas jag innerligt fortsätter även in vi skulle flytta isär. 
    Ett av argumenten för oss var att vi ska inte skilja oss om vi inte provat allt. Och då var ju ett barn till att prova något. Och vi blev ännu mer en familj så vi fick kanske än mer känslor för varandra. Han är ju verkligen pappan till mina barn och kommer alltid vara det. Och det känns skönt att de är två för hur livet än utvecklar sig så är de två alltid helsyskon och har samma mamma och pappa. 
  • LeaveMeAlone
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:14:38 följande:
    Han vet precis vad jag saknar och vill ha, och han KAN ge mig det, om han bara skulle vilja :/
    Vad är det du vill ha då?
  • Anonym (vi gjorde ett)
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:14:38 följande:
    ren lathet? Att ni har det så bra, så varför orka anstränga sig? Är tv, spel, familjeliv och liknande lite roligare än att gosa med partnern?
  • Anonym (Velpellan)
    LeaveMeAlone skrev 2013-02-11 15:18:07 följande:
    Vad är det du vill ha då?

Närhet, spontana kramar, pussar, hålla varann i handen när vi är ute, att han ska titta mig i ögonen och le, säga att jag är fin...
  • LeaveMeAlone
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:23:31 följande:

Närhet, spontana kramar, pussar, hålla varann i handen när vi är ute, att han ska titta mig i ögonen och le, säga att jag är fin...
    Ok, låter ju inte som några överdrivna önskemål direkt. Jag skulle ge det ett försök till men betoning på att du verkligen behöver detta för att vilja stanna kvar i relationen. 
  • Anonym (Velpellan)
    LeaveMeAlone skrev 2013-02-11 15:27:03 följande:
    Ok, låter ju inte som några överdrivna önskemål direkt. Jag skulle ge det ett försök till men betoning på att du verkligen behöver detta för att vilja stanna kvar i relationen. 

Tack för tips! Ska försöka ställa honom mot väggen lite..
  • LeaveMeAlone
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:30:50 följande:

Tack för tips! Ska försöka ställa honom mot väggen lite..
    Hoppas det går bra! 
  • Anonym (Velpellan)
    LeaveMeAlone skrev 2013-02-11 15:33:54 följande:
    Hoppas det går bra! 

Tack!!
  • Anonym
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:23:31 följande:

Hoppas verkligen det går bra! det där känns ju inte alls som några stora önskemål att ha i en relation.
  • Anonym (Velpellan)
    Anonym skrev 2013-02-11 16:41:42 följande:
    Hoppas verkligen det går bra! det där känns ju inte alls som några stora önskemål att ha i en relation.
    Nä jag tycker mer det borde vara en självklarhet? :/
Svar på tråden Vill ha ett till barn, men relationen knakar..