Anonym (JaneDoe) skrev 2013-05-02 11:53:38 följande:
Vem bestämmer vad som är stötande och inte?
Jag har vid två tillfällen blivit "straffad" med att få posta anonymt av (för mig) helt orimlig anledning.
Första tillfället var en tråd där en tjej uppenbarligen var mytoman och inte höll koll på vad hon själv skrev vilket slog knut på hennes egen historia. Hon hade ett ovårdat språk med en massa skitsnack och med massor av påhopp till höger och vänster och det enda jag gjorde vara att citera hennes egna påståenden och bad henne sluta ljuga för det var patetiskt.
För det blev jag "portad" från anonymitetens underbara tillvaro
Vid det andra tillfället var det en som spydde galla över ts att hon/han borde brinna i helvetet och en sådan människa skulle inte få ha barn osv. Detta var skrivet med 78 stavfel varvid jag bara kontrar med ett inlägg helt utan svordomar att om man inte kan stava borde man inte få ha ett tangentbord.
Jag blev avstängd men den som kom med personangrepp (måhända med stavfel men ändå) fick vara kvar?
Hur fungerar det egentligen?
Moderatorer är väl vanliga deltagare / medlemmar i forumet antar jag? Jag vet faktiskt inte men jag har som flitig åskådare lite fundersamheten till hur moderatorerna jobbar. På ett forum utanför Familjeliv har det även lästs att det finns medlemmar på Familjeliv som skyddas lite extra av att ligga bra till hos moderatorerna (vilket jag iofs betvivlar), skulle kunna vara så att moderatorer ibland av bekvämlighetsskäl inte läser alla anmälda inlägg utan bara raderar... det har jag även förståelse för med tanke på en del trådar som är rena sandlådan där kommentarer haglar mellan en drös av trasiga själar.
Det är inte felfritt men i övrigt är forumet helt fantastiskt på så vis att här finns utrymme för alla sorter, kanske kommer lite som en överraskning för en del att jag skriver det här men jag tycker verkligen det. Det kan vara det mest allround forum jag sett och för det lockar till sig massor av besökare. Skall inte sticka under stol med att jag var lite road över hur Familjeliv lär skall ha spärrat en IP där över 7000 användare sitter bakom varav många var flitiga besökare till Familjelivs plats på nätet... hur smart är det
Vi är några som bygger en liknande sajt (inte som konurrerar Familjeliv, utan mer objekt inriktad i sitt ändamål) och i våra besök här har vi fått massor av kunskaper, bugar och tackar för det. Ett öppet registreringssystem som Familjeliv erbjuder är på gott och ont.
Så finns det dem som tycker så här;
www.familjeliv.se/Forum-20-52/m67265667.html