• Anonym (snabba svar!!)

Sobril & alkohol

Jag ska på 40års fest, och tar Sobril dagilgen för min ångst/panikångest, då min läkare sagt att jag ska ta dom. Nu ska jag dricka några öl och jag undar om jag kan ta mina sobril som vanlig på morgonen och på eftermiddan,innan jag går på festen jag tar 10mg*3 dagligen. jag har läst på fass att det kan förstärka efeketen av alkoholen, men nått annat står ej, är det någon som har erfarenhet av sobril och öl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-12 18:48
    Jag dricker inte så mycket alkohol i vaniga fall, därför jag undrar

• Svar på tråden Sobril & alkohol
  • DreamBitch
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:45:42 följande:

men jjag kan inte dö va??? å gud va jag mår piss när jag tänker på detta
    Kan kan du alltid. Du har ju ingen aning om hur du kommer att reagera och jag kan inte heller svara på det. Det kan ingen. Och det är inte värt det. Ta din fylla den dagen du inte behöver sobril längre.
  • Anonym (snabba svar!!)
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:48:00 följande:
    Kan kan du alltid. Du har ju ingen aning om hur du kommer att reagera och jag kan inte heller svara på det. Det kan ingen. Och det är inte värt det. Ta din fylla den dagen du inte behöver sobril längre.

har srivigt ett privat meddelande till dig kolla :)
  • Miss Blue
    Apopan skrev 2013-02-13 16:35:31 följande:
    Jag orkar inte läsa allt vad som skrivits, men har själv tagit sobril och läkaren sade att en öl någon gång om en känner att en är lite sugen, går bra. Men jag tog henne bara på ordet en endaste gång under mitt halvår på medicinen.

Mitt tips skulle dock vara att ha med dig ett gäng alkoholfria öl. Då känner en sig inte alls lika utanför, tycker Carlsbergs är godast :)
    Jag tipsade också om det. Men hon dissar det...
  • solosss
    DreamBitch skrev 2013-02-13 17:48:00 följande:
    Yes, men man kan ju också bara inte ta medicin den dagen man tänkte dricka, lider man inte av typ epilepsi så kommer inget hända, det är vad jag fått sagt av läkare när jag gick på lyrika och stesolid. Men tar ts piller så ja, en öl kan gå men det är onödigt att prova vad som kommer hända...
  • Anonym (snabba svar!!)
    solosss skrev 2013-02-13 17:54:31 följande:
    Yes, men man kan ju också bara inte ta medicin den dagen man tänkte dricka, lider man inte av typ epilepsi så kommer inget hända, det är vad jag fått sagt av läkare när jag gick på lyrika och stesolid. Men tar ts piller så ja, en öl kan gå men det är onödigt att prova vad som kommer hända...

jag fattar inte rikitigt, jag lider inte av EP, så om jag skiter i sobrilen den dagen så kan jag dricka på kvällen är det så du menar???
  • solosss
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 18:02:35 följande:

jag fattar inte rikitigt, jag lider inte av EP, så om jag skiter i sobrilen den dagen så kan jag dricka på kvällen är det så du menar???
    Ja. Det är väl det som alla i tråden skrivit, man ska inte blanda piller med alkohol. Du kan skita i att ta medicinen på dagen, dubbelkolla med din läkare, men att inte ta den en dag gör verkligen ingen skillnad. Ta den som vanligt dagen efter bara. 

så JA du kan dricka på kvällen om du inte tar medicinen alls på den dagen!!!!!!!!! 
  • Anonym (snabba svar!!)
    solosss skrev 2013-02-13 18:13:15 följande:
    Ja. Det är väl det som alla i tråden skrivit, man ska inte blanda piller med alkohol. Du kan skita i att ta medicinen på dagen, dubbelkolla med din läkare, men att inte ta den en dag gör verkligen ingen skillnad. Ta den som vanligt dagen efter bara. 

så JA du kan dricka på kvällen om du inte tar medicinen alls på den dagen!!!!!!!!! 

Tack då skiter jag i sobrilen å har en rolig kväll i stället.
  • Sheyen
    DreamBitch skrev 2013-02-13 13:57:32 följande:
    Återigen undanbeder jag mig dina amatöranalyser av mig då du inte har fakta nog att uttala dig i ämnet.
    Intressant att du gång efter annan antyder att du kan så mycket och ändå väljer du att lämna diskussionen. Varför inte stanna kvar och förklara för ts vad det är som gör det så livshotande? Tror att det skulle ge lite mer än att bara skriva "det är dumt" och "du kan dö".
    Jag kan iallafall backa upp mina uttalanden med både erfarenheter OCH svar från flera läkare.
    Jag har redan informerat om vad kombinationen sobril + alkohol kan orsaka för komplikationer. Att du sedan inte klarar av att ta åt dig av den information jag delar ut är något som får stå för dig. Jag kan inte ta ansvar för vad du gör, men jag kan be dig att sluta ge felaktiga råd (för jag hoppas ju att du gör det här av misstag och på grund av din okunskap, för annars är du ju ond!).
  • Sheyen
    Anonym (snabba svar!!) skrev 2013-02-13 17:18:09 följande:
    ojojojoj va många olika svar man fått, man ingen har svart på om man jag kan ta 10mg kl 7 eller 8 på morgonen, å sen skippa resten, då det kommer bjudas på saker till maten, jag har ätit sobrilen under en lång tid, och är van vid min dos, men undarar om den som jag tar på morgonen,innan festen är kvar under hela dagen å kvällen i kroppen. eller om den hinner gå ur.
    Varför ställer du frågor som du uppenbarligen inte vill ha svar på? Vi är många som har sagt åt dig att låta bli alkoholen. Har du alkoholproblem?
  • DreamBitch
    Sheyen skrev 2013-02-13 18:29:47 följande:
    Jag har redan informerat om vad kombinationen sobril + alkohol kan orsaka för komplikationer. Att du sedan inte klarar av att ta åt dig av den information jag delar ut är något som får stå för dig. Jag kan inte ta ansvar för vad du gör, men jag kan be dig att sluta ge felaktiga råd (för jag hoppas ju att du gör det här av misstag och på grund av din okunskap, för annars är du ju ond!).
    Börjar tröttna på dina konstanta påhopp.
    Det du har skrivit har inte varit relevant till ts frågor. Det du påstår kan hända kan inte hända i dom doser som det handlar om här.
    Och nu betackar jag mig från fler inlägg av dig. Kommer i fortsättningen ignorera dig, ond som jag är.
Svar på tråden Sobril & alkohol