Inlägg från: Krusenberg |Visa alla inlägg
  • Krusenberg

Bugaboo Buffalo !

Frågade om pris, fraktkostnad och leveranstid.

Babyhuys och babyplus svarade inom två timmar. Moedest mooiste har fortfarande inte svarat.

• Krusenberg
    Mia86gbg skrev 2014-01-24 11:05:32 följande:
    Kollade mailet från babyplus igen. Jag fick 15% rabatt och pga av bloggen fick jag välja på snack-tray eller bilstolsadapter.

Ok!
  • Krusenberg
    tvetalan skrev 2014-01-24 10:21:02 följande:
    Ja, jag med. Lite läskigt att ha den stående såpass tidigt men man får helt enkelt hoppas på det bästa. Jag tror de holländska sidorna har förlossningsgaranti också men då blir ju frakten hit och dit jobbig.

Utöver vagnen har jag införskaffat en sittdyna (har hört att det är smart då vagnen slits och smutsas mindre då. Bara o slänga dynan i maskin liksom) och en organizer. Läste att den är riktigt praktisk för promenader och tillfällen då man inte behöver släpa på hela skötväskan.

Tillbehör jag planerar att köpa inom den närmsta framtiden är breezy sun canopy, adaptrar till bilbarnstol och mugghållare. Är osäker på om jag ska köpa i sverige eller beställa fr holland. I holland blir differensen ungefär lika stor som frakten skulle kosta så vi får se..

Har du funderat på några tillbehör?

Vagn, dyna, åkpåse (plusvarianten samt yllefilten tänkte jag köpa.

Ca 500kr billigare än vad jag hade fått betala för bara vagnen här i Sverige!

Tror det blir ca 4000kr billigare totalt.
  • Krusenberg
    Krusenberg skrev 2014-01-24 12:36:40 följande:
    Vagn, dyna, åkpåse (plusvarianten samt yllefilten tänkte jag köpa.

Ca 500kr billigare än vad jag hade fått betala för bara vagnen här i Sverige!

Tror det blir ca 4000kr billigare totalt.

Solskydd också!
  • Krusenberg
    tvetalan skrev 2014-01-24 20:20:31 följande:
    Låter grymt bra! Men ska du inte ha adapter till babyskydd och mugghållare? (Haha livsnödvändiga i mitt tycke :D)

Vet inte vilket babyskydd vi ska ha ännu då vi har två olika att låna.

Mugghållare kommer jag aldrig använda tror jag. Bor långt från mugghållarvänliga ställen. ;)
  • Krusenberg
    tvetalan skrev 2014-01-24 23:33:41 följande:
    Okej :) känner att babyskydd på vagnen kommer underlätta en del för oss. Vi har maxi cosi vilken ska passa på buggan, finns 2 modeller till som ska passa vad jag vet. Inte säker på exakt vilka. Känner man inte att man har det behovet så är det ju onödigt att ge 400/500 kr för adaptrar!

Ang mugghållare så kommer nog inte den vara till användning för just mig utan bebisens flaskor. Kanske inte behövs direkt men när bebis blir större kan det vara praktiskt att ha :)

Kommer lägga till adaptrarna när/om jag får reda på vilket babyskydd det blir. Dock vet jag att den ena är britax och det verkar inte som att den adaptern finns. Går det bara få tag i en variant på adaptrarna från holland?

Har köpt en superfin skötväska men bra flaskfack på utsidan och jag hoppas den räcker.
  • Krusenberg
    Krusenberg skrev 2014-01-25 07:27:23 följande:
    Kommer lägga till adaptrarna när/om jag får reda på vilket babyskydd det blir. Dock vet jag att den ena är britax och det verkar inte som att den adaptern finns. Går det bara få tag i en variant på adaptrarna från holland?

Har köpt en superfin skötväska men bra flaskfack på utsidan och jag hoppas den räcker.

Den varianten = britax menar jag.
  • Krusenberg
    Littlefoot skrev 2014-01-25 13:21:14 följande:
    Jag beställde min Buffalo från Babyhuys (som jag nämnt tidigare i tråden tror jag) och fick 10% rabatt, fri frakt och jättebra service. Nu har jag dock satt dem lite på prov då ett av däcken behövde reklameras. Hittills har jag fått jättebra kontakt och de har vidarebefordrat ärendet till Bugaboo, jag hoppas att jag får ett nytt däck hem utan bekymmer, men jag återkommer i frågan. Det blir ju s.a.s eldprovet för Babyhuys - så länge allt funkar är ju saker och ting sällan problem...

Har hört att de ska vara bra.

Låt oss få veta hur det går!
  • Krusenberg
    Tant Groda skrev 2014-01-25 19:30:00 följande:
    Det ingår en madrass

Vad bra!!

Haha lustigt om det inte hade gjort det!
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !