Inlägg från: tvetalan |Visa alla inlägg
  • tvetalan

Bugaboo Buffalo !

Cicci83an skrev 2014-02-12 22:00:47 följande:

Någon dom har erfarenhet gällande reklamationer om man beställer från babyhuys i Holland? Jämförde dem med babyplus och babyhuys kunde ge mig lite bättre pris. Känns ju viktigt ifall att något skulle vara sönder. Kom gärna med tips på referenser! Kram

Babyhuys och babyplus är kända för deras bra service. Jag har bara hört om bra reklamationsärenden. De vill att man mejlar dem i första hand eftersom de är återförsäljaren du köpt ifrån. De sköter sedan kontakten med bugaboo. Hittills har man fått nya delar skickat till sig utan några problem, om det varit något fel dvs. Men eftersom det är många som sålt vidare reklamerade donkey-chassin mfl så har bugaboo börjat begära att man ska skicka tillbaka chassit till sin återförsäljare. Detta ska återförsäljaren fixa själv. Antingen får man stå utan vagn i 2 veckor innan nya chassit kommer (ifall det nu är det som är fel) eller så får man lämna en deposition motsvarande värdet på delen. Då får man reservdelen först och sedan får man skicka tillbaka den reklamerade delen. Skickar man inte tillbaka det så betalas depositionen inte tillbaka. Detta är nya bud tyvärr, har läst många som varit med om detta. Speciellt med babyplus och babyhuys. Fraktkostnaden står dem för.

Det turliga är att buffeln inte haft några problem med någon del och den har därför inte reklamerats lika mkt som exempelvis donkeyn. Var och varannan vagn har knarrande chassi som fått reklameras.

Det där med att man kan gå in till en återförsäljare i Sverige och reklamera tror jag inte fungerar eftersom det är kvitto från butiken som gäller. Har man ej köpt varan där så har personalen ingen skyldighet att hjälpa en.
  • tvetalan

Jag föreslår faktiskt att du mejlar både babyplus och babyhuys och frågar hur de hanterar en reklamation, ställ upp ett möjligt scenario! Med babyplus är det jag skrivit ovan som gäller nu i alla fall, tror att babyhuys tillämpar samma. Men jag kan ju ha fel eller så har de ändrat igen. Huvudsaken är att bugaboo vill ha tillbaka alla defekta och reklamerade delar numera.

• tvetalan
    minimeee skrev 2014-02-22 08:46:00 följande:
    Våran Buffalo står nu och väntar på bebisen som kommer med planerat snitt nu på måndag.
    Men hur har ni gjort när ni haft bebis i liggdelen? Har ni då haft bygeln där eller har ni tagit bort den? Och ska liggdelen kännas lite ostabil, typ som att den vickar lite när man rör den? Jätte tacksam för svar:)
    Det är bugaboos fjädring. Deras fjädring ligger i att liggdelen ska kunna vicka lite lätt, inte i hjulen som många andra vagnar. Så det du upplever är normalt!

Bygeln behöver inte vara där. Den är ju bara till för att lyfta liggdelen i så den kan du gott ta bort om du upplever att den är i vägen :) den är nog mer praktisk till sittdelen skulle jag tro ;)
  • tvetalan
    Mia86gbg skrev 2014-02-22 09:55:51 följande:

Jag hade velat ha två pluppar att lägga i när man tar bort handtaget..känns sådär med två hål.

Hahaa ja det ser lagom skumt ut faktiskt.. Kommer nog ha bygeln på. det är ju swingaway så lätt att ta ut bebisen utan att behöva ta bort hela :)
  • tvetalan

Hur tänker ni om breezy sun canopy -suffletten? Jag funderar på att beställa en inför sommaren. Ska ju komma ut nya färger i april! Jag tänkte dels att orginalsufflan inte solbleks i sommar och dels för att det inte ska bli för varmt för bebis utan svalt och skönt. Någon som beställt en sådan?

• tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-02-22 16:00:38 följande:
    Är det skillnader mellan vagnar tillverkade 2013 och 2014? Beställde min vagn i slutet av januari, får jag då en vagn tillverkad 2013 eller 2014?

Jag fick ett nytt chassi i februari, på chsssit står att den är tillverkad i oktober 2013. Saken är ju den att bugaboo inte har några årsmodeller och det är ingen som helst skillnad mellan ett chassi tillverkat i december 2013 och ett i tillverkat i januari 2014. Angående solsufletten tkr jag ochkså att den "gamla" färgen är finast. Men då min vagn vanligtvis kommer vara ganska färglös med svart suffla så tänkte jag ta den gröna kanske? Eller så fegar jag ut och tar den vitgrå ändå ;)
  • tvetalan

Det blir ett köp av breezy sun canopy, färg inte bestämt än. Plus en mugghållare! Sen är buffeln komplett! :) jag har införskaffat ett annat regnskydd till liggdelen förresten. Deras egna tog inte bara mkt plats utan var väldigt oskyddande till liggdelen. Det nya fästes på chassit, tar ingen plats och funkar riktigt bra ;) tips om ni funderat på samma. Tullsa heter märket!

• tvetalan
    Mia86gbg skrev 2014-02-23 10:01:21 följande:

Jag tycker att regnskyddet var väldigt tätt till liggdelen..dock klumpigt när det inte används. Myggnötet får jag däremot inte till riktigt. Blir springor i nederkant.

Men regnskyddet skyddar bara suffletten och typ locket. Skyddar inget på sidorna. Tkr det är dåligt. Plus att det tar så stor plats! Myggnätet ska vara tätt!
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-02-26 19:55:13 följande:
    Synd! Får kanske komplettera med riktigt myggnät också?

Prova med breezyn först! Jag tror inte att myggnätet som är integrerat i suffletten SKA glappa. Något måste ju vara fel då ju. Kommer beställa/köpa breezyn i april :) har hört att vanlig suffla på sommaren blir väldigt varmt för bebbi
Svar på tråden Bugaboo Buffalo !